غلامرضا شریعتی روز پنجشنبه در حاشیه آیین برگزاری انتخابات مجلس عراق در حوزه انتخابیه اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسئولیت ما در استان نظارت بر روند برگزاری و تامین تامین امنیت شعب رای گیری بوده و تاکنون با همکاری و همراهی کمیسیون مستقل عراق و اداره کل امور اتباع، کار به نحو مطلوب صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در بحث فراهم کردن زمینه برای حضور اتباع عراقی ساکن استان نیز هماهنگی های لازم صورت گرفته و تاکنون رضایت کمیسیون مستقل عراق را در پی داشته است.
استاندار خوزستان با بیان این که خوزستان بزرگ ترین استان و حوزه انتخابیه خارج از کشور عراق بوده و بیشترین تعداد شعب اخذ رای را دارد، تصریح کرد: بیشترین رای دهنده های خارج کشور عراق از بین 14 کشور در ایران و استان ما بوده و به همین دلیل 10 شعبه اخذ رای در 2 حوزه انتخابیه اهواز و شوش درنظر گرفته شده است.
بنا بر این گزارش انتخابات امسال مجلس عراق نخستین انتخابات پس از بیرون راندن داعش از این کشور به شمار می رود که در 9 استان ایران و 11 حوزه انتخابیه برگزار می شود.
این انتخابات روزهای 21 و 20 اردیبهشت 15در کشور جهان از جمله ایران(در استان های تهران، خراسان رضوی، قم، خوزستان، ایلام، اصفهان، یزد، کرمانشاه و آذربایجان غربی) و در روز 22اردیبهشت در عراق برگزار می شود.
انتخابات 2018 مجلس عراق در استان های تهران، خوزستان،خراسان رضوی، قم و ایلام در دو حوزه و در استان‌های اصفهان، یزد، کرمانشاه و آذربایجان غربی یک حوزه انتخابیه انجام می شود.
بنا به اعلام وزارت خارجه عراق حدود 100 هزار نفر و بر اساس آمار سفارت بغداد در تهران حدود 130 هزار نفر در ایران واجد شرایط برای شرکت در انتخابات مجلس عراق هستند و با توجه به این که بیشترین جامعه مهاجران عراقی در ایران، امریکا و ترکیه هستند، پیشبینی شده بیشترین استقبال نیز در این کشورها باشد.
انتخابات مجلس عراق در حوزه انتخابیه اهواز در بلوار قدس، جنب بیمارستان آپادانا، مجتمع خانه جوان و در شوش در زیباشهر، سالن ورزشی یادگار امام برگزار شده است.
همچنین بر اسا آمار ارائه شده،10 هزار عراقی ساکن خوزستان واجد شرایط شرکت در انتخابات پارلمانی این کشور هستند.
انتخابات پارلمانی عراق به صورت الکترونیکی انجام می شود و هیچگونه استفاده ای از کاغذ در این انتخابات نخواهد شد.
پارلمان عراق 328 نماینده دارد که در این دوره از انتخابات، 9 هزار و 700 نفر نامزد برای حضور در این رقابت سیاسی آماده شدند.
برگزاری انتخابات آزاد و دمکراتیک پس از سرنگونی رژیم بعث از فروردین ماه 1382 به بعد در عراق شکل گرفت.
بنا به درخواست مقام های سیاسی عراق ، مرزهای زمینی و دریایی خوزستان با این کشور روز 22 اردیبهشت همزمان با انتخابات سراسری پارلمانی این کشور بسته خواهد بود.
در انتخابات قبلی عراق نیز مرزهای زمینی ، دریایی و هوایی این کشور با همسایگان بسته شد.

/6002/7148
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.