شهریار عسگری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: غلظت گرد و غبار در آسمان اهواز در ساعت 15 امروز به 393 میکروگرم بر متر مکعب، دزفول آبادان 674 میکروگرم بر مترمکعب و امیدیه 327 میکروگرم بر مترمکعب گزارش شده است.
وی افزود: غلظت گرد و غبار درساعت 15 امروز در اندیمشک 124، شوش 110، شوشتر 327، بندر امام خمینی(ره) 274، سوسنگرد 134 و ماهشهر 164 میکروگرم بر مترمکعب بوده است.
میزان طبیعی ذرات معلق در هوا 150 میکروگرم بر متر مکعب است.
هواشناسی خوزستان در اطلاعیه ای ورود سامانه بارشی ، وقوع تندباد لحظه ای و نیز گرد و غبار را از اواسط هفته جاری پیش بینی کرده بود.
بر اساس گزارش سازمان هواشناسی، خوزستان از ظهر دیروز سه شنبه تا اواخر چهارشنبه شاهد بارندگی، رگبار باران، رعد و برق، گاهی تگرگ و وزش باد قابل‌ ملاحظه و تندباد لحظه‌ای بوده و آبگرفتگی معابر در برخی مناطق به ویژه نیمه شمالی، و شرقی خوزستان مورد انتظار است.
در ادامه این گزارش همچنین به برخاستن گرد و غبار و کاهش دید افقی به دلیل وزش تندباد لحظه ای، به ویژه در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی خوزستان اشاره شده بود.
گفتنی است گرد و غبار، همراه با وزش باد شدید و نیز بارندگی امروز چهارشنبه باعث تعطیلی مدارس ایذه ، دهدز، ماهشهر شد، و در شوش و هندیجان با خسارت و در اندیمشک با آب گرفتگی معابر همراه بود.
در شهرهای شوش و گتوند نیز بارندگی پراکنده همراه با وزش باد شدید که از سه شنبه آغاز شده همچنان به صورت پراکنده ادامه دارد.
تندباد همچنین در سه شنبه شب در شوش موجب خسارت به شبکه برق و شکستن تعدادی از تیرهای برق در مناطقی از این شهر شد و شاخه های تعدادی از درختان بر اثر باد شدید شکسته شد.
گرد و غبار روز چهارشنبه در آبادان شعاع دید را به یک هزار و 200 متر کاهش داد و مشکلاتی را برای شهروندان از جمله تردد خودروها به دلیل کاهش دید موجب شد.
میزان بارندگی ثبت شده تا ساعت 12 ظهر چهارشنبه در حسینیه اندیمشک 5.1، دزفول 3.2، گتوند 2.7 و شوش کمتر از یک میلیمتر بوده است.
توفان و بارندگی شدید ماه های فروردین و اریبهشت امسال به مزارع کشاورزی به ویژه مزارع در حال برداشت گندم دزفول ،شوش ، گتوند و اندیمشک خسارت وارد کرد.
7148/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.