حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده در نمازجمعه این هفته اهواز اظهار کرد: امریکا شکست های نظامی بسیاری از جمله در جنگ هشت ساله ایران، در عراق، سوریه، یمن و پیش تر در یمن داشته اند ولی هیچ یک از این شکست ها به اندازه رسوایی خروج از برجام نبوده است.
وی افزود: خروج از برجام نشان داد همانگونه که رهبر معظم انقلاب تاکید داشته و پیش بینی کرده بودند، امریکا هرگز قابل اعتماد نیست.
امام جمعه موقت اهواز با بیان این که خروج از برجام خلاف مصالح بین الملل نیز بوده، بیان کرد: تصمیم غلط خروج از برجام تنها چند کشور از جمله رژیم صهیونیستی، عربستان و بحرین و امارات حمایت شد این در حالی است که اعضای عضو یا غیر عضو 1+5 این کار را محکوم کردند.
وی ادامه داد: تلاش ها و ایستادگی های ملت ایران و اقتدار کشور باعث شده دست امریکا نه تنها از کشور ما بلکه از منطقه کوتاه شده و همین موضوع باعث عصبانیت این کشور و موضع خصمانه نسبت به کشورمان شده است.
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده تاکید کرد: عزت و اقتدار کنونی را با گام های مادران شهدا و خون شهدا به دست آوردیم و چیزی نیست که بخواهیم آسان از دست بدهیم.
امام جمعه موقت اهواز با بیان این که خروج از برجام یک خوشحالی هم داشته، عنوان کرد: امریکا هرگز وارد این توافق نشده بود که از آن خارج شود .
وی ادامه داد: هرگز از خروج امریکا از برجام ترس نداریم ولی اگر بین ما تفرقه، پراکندگی و قبیله گری جناحی باشد، به ما آسیب می زند بنابراین باید وحدت، یکپارچگی، اتحاد و انسجام داخلی را حفظ کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده کاهش اعتماد مردم به نظام را یکی از اهداف بزرگ دشمنان خواند گفت: دشمنان تلاش دارند امید به آینده را در بین مردم کم و کارآمدی نظام را در بخش های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و امنیتی کمرنگ نشان دهند در حالی که همه این امور در اقتصاد مقاومتی که در این سالها مقام معظم رهبری فرموده اند و در حمایت از کالای ایرانی خلاصه شده است.

** فاصله بین کارمندان دیگر و معلمان باید کم شود
امام جمعه موقت اهواز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص تکریم معلمان عنوان کرد: باید تلاش کنیم جایگاه معلم در جامعه ارتقا یابد و با انعکاس آن در برنامه های هنری، فیلم ها و برنامه ها به فرهنگ عمومی و رایج کشور تبدیل شود.
وی ادامه داد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، جهت گیری آموزش پرورش باید در جهت آموزش عدالت به دانش آموزان باشد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده همچنین از دستگاه های اجرایی و صنایع بزرگ استان خواست سهم آموزش و پرورش را پرداخت کنند تا معلمان بدون دغدغه به وظیفه آموزش و پرورش فرزندان این سرزمین بپردازند.
وی تاکید کرد: دولت باید تلاش کند تا فاصله بین کارمندان دیگر و معلمان کم شود.

** اسلام و زبان فارسی خدمات متقابل داشته اند
امام جمعه موقت اهواز در بخش دیگر سخنان خود به خدمات متقابل اسلام و ایران اشاره کرد و گفت: اسلام و زبان فارسی خدمات متقابلی به هم داشته اند که بخشی از آن در ادبیات جلوه پیدا کرده است.
وی با اشاره به 25 اردیبهشت روز ملی پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت فردوسی عنوان کرد:زبان فارسی یکی از شیرین ترین و مهم ترین زبانها در بحث ادبیات و منابع علمی بوده و خدمات بزرگی به کشور، دین و مذهب ما داشته است.

** خوش اخلاقی در ماه رمضان عبور از صراط راهموار می کند
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده در بخش دیگری از خطبه های خود با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان در روزهای آینده بیان کرد: رمضان ماه نشاط و مهربانی ها بوده و خوش اخلاقی در این ماه باعث می شود که در قیامت به راحتی از پل صراط عبور کنیم.
وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان باید مهربانی را بیشتر و نشاط را در جامعه افزایش دهیم.
امام جمعه موقت اهواز همچنین از افزایش هر ساله قیمت مواد غذایی در آستانه ورود به ماه مبارک گفت: امید است بازاریان فروش بیشتر و سود کمتر را در ماه رمضان مد نظر خود قرار دهند تا افراد نیازمند هم در این ماه به سختی نیفتند.
گفتنی است جمعی از مردم اهواز و مسوولان خوزستانی پس از نمازجمعه این هفته اهواز در راهپیمایی محکوم کردن اقدام امریکا در نادیده گرفتن یک توافق جهانی و خروج از برجام شرکت کردند.
7148/7165/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.