عزیز مزرعه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز اهواز با اشاره به اینکه بیشتر این دانش آموزان دختر هستند بیان کرد: این دانش آموزان به دلایل مختلف از جمله تعصبات خانوادگی، طولانی بودن مسافت مدارس از محل زندگی، بدسرپرست بودن و مشکلات اقتصادی مجبور به ترک تحصیل شده بودند که شناسایی و بازگشت آنها به کلاس درس مهیا شد.
وی گفت: در شهرستان کارون 6 روستا وجود دارد که مدرسه ندارند و این عامل باعث می شود که خانواده مانع از تحصیل فرزندان خود به ویژه دختران برای ادامه تحصیل به نقاط دیگر به دلیل دوری مسافت شوند.
مدیر آموزش و پرورش کارون بیان کرد: از دیگر عواملی که باعث بازماندگی دانش آموزان در این شهرستان از تحصیل می شود ازدواج زود هنگام دانش آموزان دختر است.

** پروژه های آموزشی و فرهنگی مورد نیاز شهرستان کارون
وی اضافه کرد: بیشتر مدارس ابتدایی این شهرستان فرسوده است و به بازسازی و ساخت مدرسه ابتدایی به ویژه در روستاها نیاز است.
وی گفت: این شهرستان نیاز به پروژه های ماندگاری همچون ساخت پژوهشسرا، هنرستان فنی و حرفه ای، مدرسه استثنایی، سالن ورزشی، کانون فرهنگی است.
مزرعه ادامه داد: قرار است یک هنرستان کشاورزی در این شهرستان ساخته شود که ساخت آن می تواند باعث جذب دانش آموزان این منطقه که به رشته کشاورزی علاقه دارند شود.

** وجود 200 دانش آموز استثنایی در شهرستان کارون
وی بیان کرد: مدرسه استثنایی در شهرستان کارون وجود ندارد و دانش آموزانی که معلول جسمی و حرکتی هستند در مدارس عادی و دانش آموزانی که کم توان ذهنی هستند در مدارس استثنایی شهرستان اهواز در ناحیه یک و سه مشغول به تحصیل هستند.
وی گفت: به دلیل ازدواج های فامیلی که در این مناطق رواج دارد دانش آموزان معلول نیز آمار بالایی دارند که البته احتمال اینکه تعداد دانش آموزان معلول از 200 نفر بیشتر باشد وجود دارد زیرا برخی خانواده های معلولان مانع ادامه تحصیل فرزندان معلول خود می شوند.

** پروژه های مدرسه سازی در شهرستان کارون
مدیر آموزش و پرورش شهرستان کارون گفت: در چهار سال گذشته که آموزش و پرورش این شهرستان تشکیل شد 21 مدرسه تاسیس و به بهره برداری رسید.
مزرعه افزود: چند پروژه مدرسه سازی در این شهرستان در دست اقدام است که از آن جمله می توان به بازسازی مدرسه مخروبه ای در منطقه درویشیه ، ساخت یک مدرسه در شهرک بسیج که زمین این مدرسه توسط خیران اهدا و هفته جاری کار ساخت آن آغاز می شود،وساخت چهار کلاس در 2 روستای این شهرستان و تکمیل مدرسه نیمه تمام شهید احمد خمیسی از آن جمله است.

** اگرحرمت معلم شکسته شود حرمت علم شکسته می شود
مزرعه در خصوص درگیری که برخی موارد با معلمان اتفاق می افتد بیان کرد: این درگیری ها بین برخی اولیای دانش آموزان و معلمان است لذا باید فرهنگ تکریم معلم از خانواده آغاز شود.
وی بیان کرد: جایگاه و ارزش معلم باید حفظ شود و احترام به جایگاه معلم در علم آموزی تاثیر مثبتی
خواهد داشت.
مدیر آموزش و پرورش کارون درادامه افزود: معلمانی که مورد ضرب و شتم قرار می گیرند حمایت قضایی و حقوقی می شوند.
یک هزار و 700 نیروی فرهنگی وظیفه آموزش 35 هزار دانش آموز را در 183مدرسه در شهرستان کارون برعهده دارند.
تفکیک شهرستان کارون از اهواز در 12 بهمن 1391 توسط هیات وزیران تصویب و ابلاغ شد و اداره آموزش و پرورش این شهرستان در سال 93 راه اندازی شد.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.