زهرا عبدالهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:در مراکز جامع سلامت الگوی غذایی مراجعه کنندگان ارزیابی شده و در صورتی که فرد مراجعه کننده الگوی غذایی ناسالمی داشته و دچار چاقی ، اضافه وزن و یا سوء تغذیه باشد با ارائه آموزش چهره به چهره بهورز و کارشناسان تغذیه الگوی غذایی آنها اصلاح می شود .
وی با اشاره به بازدید صورت گرفته از یک مرکز جامع سلامت در حاشیه شهر دزفول گفت:
طبق بررسی به عمل آمده اقدامات انجام شده از سوی کارشناسان تغذیه در این مرکز مثبت ارزیابی شد .
عبدالهی افزود: در این مرکز به افراد چاق ،دیابتی ،افراد با فشار خون و چربی خون بالا مشاوره تغذیه ارائه شد که به بهبود نسبی مراجعه کنندگان منجر شده است البته باید پوشش جمعیت بیشتر شود و افراد با مراجعه بیشتر به این مراکز از خدمات تغذیه ای رایگان استفاده کنند.
وی همچنین با اشاره به اجرای طرح مکمل یاری ویتامین D در کشور در سالجاری افزود : برای اجرای این طرح به صورت پایلوت چند استان کشور انتخاب شده اند تا غنی سازی آرد با ویتامین D در آنها انجام شود و کل جامعه زیر پوشش ویتامین D قرار گیرند.
مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ،درمان ، آموزش پزشکی اضافه کرد:بعد از اجرای طرح تحول سلامت،در سطح کشور حدود یکهزار و 200 کارشناس تغذیه در مراکز جامع سلامت سراسر کشور جذب شدند این درحالی است که پیش از اجرای این طرح به صورت تخصصی خدمات تغذیه ای به مردم ارائه نمی شد ولی اکنون مردم به صورت رایگان از خدمات کارشناسان تغذیه بهره مند می شوند که این طرح در مناطق حاشیه شهرها از اهمیت ویژه ای برخوردار است .
میترا جودکیان مدیرگروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز گفت:در این شهرستان 9 مرکز و در شهرهای زیر پوشش این دانشگاه در شوش و گتوند 14 مرکز جامع سلامت فعالیت دارند.
7278/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.