به گزارش ایرنا آیت ا... عباس کعبی شنبه در آیین بزرگداشت سی و چهارمین یادواره مقام معلم در مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس خرمشهر ، با بیان اینکه افت تحصیلی در خوزستان قابل انکار نیست، اظهارکرد: متاسفانه افت تحصیلی تاثیر بسزایی در همه بخش های توسعه خوزستان دارد.
وی نقش آموزش و پرورش را در امنیت اجتماعی را مهم دانست و گفت: خوزستان بین دیگر استان های کشور رتبه 28 تحصیلی را دارد.
وی گفت: متاسفانه تقاضای مهاجرت و انتقالی از سوی معلمان در خوزستان افزایش یافته و این امر ارتباط تنگاتنگی با ناامنی اجتماعی دارد.
عضو خبرگان رهبری افزود: هر چقدر تولید امنیت اجتماعی با محوریت آموزش و پرورش را بالا ببریم ناامنی اجتماعی کاهش می یابد لذا کل دستگاه های اجرایی خوزستان در مقابل آموزش و پرورش مسئول هستند.
وی توجه ویژه به خواسته های صنفی معلمان را راهکاری مناسب برای کاهش تقاضای مهاجرت معلمان از خوزستان بیان کرد و گفت: ما نمی توانیم دم از سند چشم انداز خوزستان بزنیم ولی آموزش و پرورش ما در این خصوص وضعیت اورژانسی داشته باشد.
وی تقویت زیرساخت های آموزش و پرورش و بالا بردن سرانه دانش آموزی را دیگر راهکار مناسب برای تقویت نظام آموزشی عنوان کرد و افزود: توجه به درآمد معلمان و رسیدگی به خواسته صنفی آنان و تخصص گرایی راهکاری مناسبی برای تقویت زیرساخت های آموزش و پرورش است.
وی گفت: با توجه به وجود دانشگاه فرهنگیان تخصص گرایی به معنی علم گرایی نیست بلکه باید برنامه ریزی و هدفگذاری دیگری اندیشیده شود.
آیت ا... کعبی اظهارکرد: توزیع ناعادلانه امکانات در آموزش و پرورش شکاف طبقاتی ایجاد می کند بر این اساس باید به مناطق محروم و کم برخوردار توجه ویژه ای شود.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان و دبیر ستاد بزرگداشت یادواره معلم نیز در این آیین گفت: معلمان بزرگترین سرمایه اجتماعی با قدرت نفوذ اجتماعی هستند براین اساس باید از لحاظ امکانات رفاهی، مسکن و وضعیت معیشتی تامین شوند.
حرج چلداوی، رکن اصلی نظام آموزشی را معلم بیان کرد و افزود: در نظام های آموزشی موفق معلم در بالاترین جایگاه قرار دارد و به لحاظ رفاهی و صلاحیت حرفه ای آموزش لازم را می بیند.
وی با بیان اینکه معلم باید به جایگاه واقعی برسد و تکریم معلم به عهده آحاد جامعه است، گفت: تغییر نگرش جامعه نسبت به معلمان ، اندیشه سازان و خردمندان ضروری است.
ناصر علی فر مدیر آموزش و پرورش خرمشهر نیز گفت: یادواره بزرگداشت مقام معلم شهید مرتضی مطهری 33 بار در مرکز استان برگزار شد و برای نخستین بار خرمشهر میزبان استانی مقام معلم هستیم.
در این آیین از 67 معلم نمونه از 44 منطقه خوزستان تجلیل شد.
40 هزار دانش آموز در شهرستان خرمشهر مشغول به تحصیل هستند.
7100/7165/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.