به گزارش ایرنا علی خدادادی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته اهواز گفت: در خوزستان از هر 100 نفر تنها 15 نفر آمادگی دارند برای همین وقتی حادثه ای رخ می دهد میزان تلفات افزایش پیدا می کند.
وی افزود: به عنوان مثال در آتش سوزی قهوه خانه نوارس اهواز اگر میزان آموزش و آمادگی افراد حاضر در حادثه بیشتر بود این میزان تلفات نداشت.
مدیر کل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: در استان خوزستان با توجه به این که زیرساختها از استحکام کافی برخوردار نیستند باید به سمت آموزش به عنوان یکی از سهل الوصول‌ترین و سریع ترین روش‌های مقابله با خطر پذیری حرکت کنیم.
وی گفت: اگر آموزش به همه اقشار مختلف جامعه ارایه شود میزان توانمندی آن ها در برابر آسیب‌ها افرایش می‌یابد.
خدادادی تصریح کرد: طرح خادم یا خانواده آماده در مخاطرات یکی از طرح ها در راستای کاهش خطر پذیری است، در این طرح آموزش دهندگان هلال احمر به منازل مراجعه کرده و آموزش های لازم درباره آمادگی و کمک های اولیه را ارایه می‌دهند.
وی بیان کرد: امیدواریم با این طرح بتوانیم میزان آمادگی را از 15 درصد به 50 درصد از اقشار مختلف جامعه برسانیم.
مدیر کل جمعیت هلال احمر خوزستان به طرح دیگری اشاره کرد و گفت: طرح ملی دادرس یا (دانش آموزان در روزهای سخت) از دیگر طرح های در دست اجرا است که برای دانش آموزان در مدارس اجرا می شود که بسیار تاثیر گذار بوده و تاکنون با آموزشهایی که به دانش آموزان داده شده شاهد نجات چندین نفر توسط آن‌ها بوده‌ایم که همین امر نقطه امیدی برای ما است.
وی ادامه داد: در حوزه اقشار آسیب پذیر، بیماران خاص در روزهای مختلف برنامه های مختلفی یاوران سلامت، سلامت یار، طرح توانمند سازی و ... اجرا شده است.
خدادادی با بیان این که آمار جوانان در استان خوزستان به 2 میلیون نفر می رسد ادامه داد: جوانان از مهمترین اقشار جامعه به شمار می روند که نگاه ما به آن‌ها سرمایه‌ای باید باشد و نیاز به برنامه‎ریزی و سازمان دهی مناسب دارند.
وی یادآور شد: اگر نگاه سرمایه‌ای به جوانان داشته باشیم قطعا آنان نیز احساس ارزش می کنند و تن به هیچ آسببی نمی‌دهند لذا باید توجه داشت که با برنامه ریزی زمینه آموزش‌های فراگیر و تخصصی را برای آنان فراهم کنیم.
مدیر کل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان این که خوزستان دومین استان حاشیه نشین کشور است توضیح داد: در کلانشهر اهواز برخی مناطق حاشیه ای با محرومیت مفرط رو به رو هستند یعنی فراتر از محرومیت هستند.
وی افزود: در این مناطق که نیاز به توجه ویژه دارد تلاش کردیم با راه اندازی خانه‌های هلال مشکلات آنها را مطرح و زمینه توانمندسازی را برای آنها فراهم کنیم.
7164/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.