مریم مقدم در گفت وگو با خبرنگار خبرآنلاین گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جز معدود کانون هایی ست که از قبل انقلاب دایر و همچنان به فعالیت خودش ادامه می دهد. نکته قابل توجه در این است که همه شهرها دارای کانون هستند و مسئولان موظف به برگزاری کلاسها در زمینه مختلف از جمله سینما و تئاتر، قصه گویی، کتابخوانی و... هستند تا همه کودکان و نوجوان بتوانند آموزش ببینند.

 

مقدم افزود: کانون پرورشی فکری خوزستان در رشته تئاتر فقط در زمینه عروسک فعالیت می کند و این بخش به سرپرستی خانم فهیم پور است. متاسفانه در دو سالی که اهواز هستم فعالیت مستمری از کانون شاهد نبودم و پارسال خبر خانه عروسک در مکانی خارج از کانون به گوش رسید که آن هم فعالیت مستمری ندارد.

وی اظهار کرد: بلاشک مستمر بودن فعالیت ها به جذب نیرو برمی گردد یا تقاضای همکاری که متاسفانه به ندرت این اتفاق افتاده و کانون مبادرت به برگزاری کلاس های تئاتر و نمایش خلاق نکرده با وجود اعلام آمادگی از جانب فعالان تئاتر، هیچ گاه استقبال نکردند.

این مدرس تئاتر گفت: اگر بتوانیم در اهواز کانون را مرکزیتی برای کودک قرار داده و تمام نمایشهای کودک را در آنجا به نمایش گذاریم تا بتواند وجهه خدمات رسانی به کودک را بهتر به انجام رساند ولی متاسفانه به گونه داریم وظایف کانون را به فراموشی می سپاریم. مسئولان باید بدانند که کانون ها باید چند گام جلوتر وضعیت کودک فعلی باشند تا برای آینده ای روشن و پویا وی را آماده سازند.

مقدم توضیح داد: در خوزستان جز در بهبهان و گتوند و روستای ملاشیه و مظفریه باقی شهرستان ها در خبرها فعالیت آن چنانی ثبت نشده است و هیچ کدام در زمینه هنرهای نمایشی نبوده که جای بس نگرانی دارد چرا که کانون می تواند تاثیر بسزایی در پرورش کودکان و نوجوان داشته باشد و بلاشک برای رسیدن به کیفیت، مسئولان موظف به جذب نیرو متخصص هستند و اگر نیروی متخصص دارای آمادگی لازم نبود بهتر است به آموزششان مبادرت ورزند و سپس وارد چرخه کار کنند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 912489
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.