به گزارش ایرنا سرهنگ امید ملک پور دوشنبه در نشست خبری با موضوع هفته گرامیداشت مقام معلم در محل سازمان بسیج فرهنگیان خوزستان با اشاره به برخی بی احترامی ها نسبت به معلمان بیان کرد: دانش آموزان در ابتدا در خانواده و توسط والدین تربیت و روابط اجتماعی را فرا می گیرند به همین منظور فرهنگ احترام به جایگاه معلم باید از خانواده آغاز شود.
وی گفت: آموزگاران نیز باید حریم خود را در سطح مدارس حفظ کنند تا مورد بی احترامی قرار نگیرند.
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان خوزستان اضافه کرد: متاسفانه برخی از معلمان به دلیل نا کافی بودن حقوق و مزایای خود و مشکلات معیشتی مجبور هستند چند شغل داشته باشند که این موضوع بر نحوه ارتباط معلمان با دانش آموزان و نیز تدریس آنها تاثیر دارد.
سرهنگ ملک پور افزود: پایین دیدن سطح و مقام معلم باعث شده تا در برخی موارد نامهربانی ها و بی احترامی هایی به مقام معلم انجام گیرد.
وی افزود: اقوام مختلفی در خوزستان وجود دارد که می توان موضوع تکریم مقام معلم را با بزرگان آنها مطرح کرد و فرهنگ احترام به جایگاه معلم را با همکاری اقوام مختلف در خوزستان ترویج داد.
وی درادامه با اشاره به برنامه هفته معلم که از 12 تا 18 اردیبهشت برگزار می شود گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در خوزستان، گلباران مزار شهدای فرهنگی و تجدید بیعت با شهدا، دیدار با جانبازان، دیدار با خانواده شهید رضا مولایی نخستین شهید فرهنگی کشور در خوزستان از جمله این برنامه هاست.
سرهنگ ملک پور افزود: برگزاری یادواره شهدا، حضور تعدادی از معلمان در نماز جمعه، نواختن زنگ سپاس از معلم در مدارس، اجرای مسابقات فرهنگی و هنری و برگزاری کارگروه اخلاق از دیگر برنامه های هفته معلم است.
بیش از 67 هزار معلم کار تحصیل یک میلیون و 50 دانش آموز در خوزستان را برعهده دارند.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.