به گزارش ایرنا در طرح جامع اربعین حسینی در شلمچه ، محل و چگونگی استقرار مواکب مردمی ، مسیرهای دسترسی به پایانه ، محل استقرار مراکز درمانی و امداد نجات ، حمل و نقل و نحوه پشتیبانی از مواکب ، تامین سرویس بهداشتی و... توسط مشاور طرح به تفصیل مطرح شد.
معاون انتظامی،امنیتی استاندار خوزستان دراین نشست که با حضور اعضای ستاد اربعین خوزستان
در سرسرای شهید رجایی استانداری برگزار شد گفت: چنانچه انتقادها و پیشنهادهایی برای اصلاح طرح جامع شلمچه وجود داشته باشد در کمیته زیرساخت ستاد اربعین مطرح می شود.
قدرت اله دهقان افزود:با تصویب طرح جامع شلمچه ، چارچوب وظایف هرکدام از دستگاه های اجرایی و پشتیبان و نحوه خدمات رسانی به زائران ، تامین آب ، برق ، تلفن و ... مشخص شده و از موازی کاری و برخی ناهماهنگی و بی نظمی که به حرکت عظیم کاروان های اربعین حسینی لطمه می زند جلوگیری، و امکان خدمت رسانی بهتر و مطلوب تر به زائران فراهم می شود.
وی با بیان اینکه سهم پایانه شلمچه در تردد زائران اربعین حسینی در سه مرز رسمی کشور 32درصد است افزود: در ایام اربعین حسینی اسمال نیز ، اعزام زائران اتباع کشورهای خارجی به عتبات عالیات همچون سال های گذشته از مرز شلمچه انجام خواهد شد.
معاون انتظامی و امنیتی استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه 2 ماه پیش از آغاز حرکت کاروان های اربعین حسینی باید همه امکانات زیرساختی ، رفاهی و امدادی و پزشکی در مرز شلمچه در 16کیلومتری غرب خرمشهر فراهم شده باشد ابراز امیدواری کرد با هماهنگی کامل و رفع نواقص و نارسایی ها ، شاهد عزیمت روان و بی دغدغه زائران اربعین به کربلای معلی و نجف اشرف باشیم.

** ضرورت هماهنگی بهتر با مقامات عراقی برای صدور ویزا
معاون انتظامی و امنیتی استاندار خوزستان در این نشست که 2 ساعت به طول انجامید بر ضرورت هماهنگی بهتر و موثرتر با مقام های عراقی به ویژه سفیر عراق در تهران برای صدور ویزا در شهرهای اهواز ، سوسنگرد ، خرمشهر و آبادان تاکید کرد.
دهقان با اشاره به اینکه در اربعین سال های گذشته ، مشکلاتی را در ایام نزدیک به اربعین و ازدحام جمعیت در کنسولگری عراق در اهواز شاهد بودیم و امسال نباید شاهد ناهماهنگی باشیم از مدیرکل حج و زیارت خوزستان خواست از هم اکنون تمهیدات و هماهنگی لازم را برای سرعت بخشیدن به فرایند صدور ویزای الکترونیک با هدف جلوگیری از اتلاف وقت مردم و پیشگیری از سوء استفاده برخی سودجویان و دلالان به کار گیرد.
وی تاکید کرد: این اتفاق ها که هر سال در ایام اربعین در خوزستان رخ می دهد پذیرفتنی نیست و باید به این ناهماهنگی ها که نارضایتی زائران را به دنبال دارد پایان داد.

** دستگاه های اجرایی توان خود را برای برگزاری اربعین بسیج کنند
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان نیز در این نشست،همه دستگاه های اجرایی را موظف کرد تا توان خود را برای برگزاری آیین اربعین حسینی و خدمت رسانی به زائران که از پایانه های چذابه و شلمچه عازم کربلای معلی هستند به کار گیرند.
فرامند هاشمی زاده با تاکید بر رعایت انضباط ، پیشگیری از موازی کاری دستگاه های اجرایی ، افزود: فعالیت سازمان ها و نهادهای مسئول باید در چارچوب طرح جامع اربعین صورت گیرد و خارج از آن پذیرفتنی نیست.
وی گفت: چنانچه اشکالاتی در طرج جامع اربعین در مرز شلمچه وجود داشته باشد باید پیش از شروع حرکت کاروان های اربعین حسینی برطرف شود و کار به روزهای آخر کشیده نشود.
هاشمی زاده بر بهره گیری از تجارب گذشته و رفع نقاط ضعف در اربعین حسینی تاکید کرد و افزود: به لطف و عنایت الهی هر سال شاهد شکوه و عظمت بیشتر اربعین در مرزهای خوزستان هستیم و این افتخاری بزرگ برای همه ما خدمتگذاران و خادمان امام حسین(ع) محسوب می شود.
به گزارش ایرنا مرز چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز ، چذابه در 16کیلومتری غرب خرمشهر و مهران در استان ایلام سه گذرگاه رسمی تردد زائران اربعین حسینی در کشور هستند.
در اربعین سال 1396 حدود 650هزار زائر از شلمچه و 380هزار زائر از پایانه چذابه به عتبات عالیات عزیمت کردند.
هشتم آبان 1397، روز اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) است.
6065/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.