به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز دوشنبه در آیین گرامیداشت روز کارگر و هفته بسیج کارگری در سرسرای مهتاب اهواز اظهار کرد: امنیت پایدار کشور به واسطه کار و تلاش شبانه روزی قشر کارگر است اما متاسفانه به جایگاه آنها آنگونه که باید نگاه نمی شود.
وی افزود: گرامیداشت روز کارگر این فرصت را به ما می دهد تا در کنار این قشر زحمت کش جامعه مشکلات و نقاط ضعف و قوت را بررسی، و موانع را از پیش رو برداریم.
استاندارخوزستان ادامه داد: دولت تدبیر و امید تمام تلاش خود را برای ارتقای سطح معیشت کارگران و بازنشستگان به کار گرفته و با تمام توان پشتیبان آنها است.
وی بیان کرد: شرکت‌های دولتی و خصوصی خوزستان باید به روز بوده و خود را در چرخه تولید حفظ کنند تا بتوانند پاسخگوی مطالبات کارگران باشد.
شریعتی گفت: اگر از نظر اقتصادی می‌خواهیم درآمد خود را افزایش دهیم باید به سمت دانش و تکنولوژی پیش رفته و بازار هدف را شناسایی کنیم.‌
وی اظهارکرد: آمار بالای متقاضیان کار در کنار رشد منفی اقتصادی مشکلات عمده ای را در جامعه ایجاد کرده که با حمایت همه جانبه از بخش خصوصی و تسهیلات مناسب و تشویقی و سهولت در روال اداری برای سرمایه گذاران می توانیم به بازار هدف دست پیدا کنیم.
استاندار خوزستان گفت: برای رشد اقتصاد کشور باید شرایط به نوعی فراهم شود تا قشرکارگر از امنیت شغلی و فکری خوبی برخوردار باشد.
وی افزود: آموزش مهارت های شغلی کارگران در خوزستان متناسب با نیاز بازار این استان نیست و تا کمبود نیروی متخصص را جبران نکنیم، نمی توانیم به اهداف خود دست پیدا کنیم.
شریعتی گفت: باتوجه به این شرایط به تمامی دستگاه ها و شرکت ها ابلاغ کردیم که پیش از آغاز پروژه ها، متناسب با پروژه ها آموزش لازم برای نیروهای بومی درنظر گرفته شود.
وی اظهار کرد: باید بستر لازم را برای کارآفرینان فراهم کرده و از نیروی کار‌ و کارگر حمایت شود تا فضای کسب و کار بهبود پیدا کند.
استاندار خوزستان گفت:برخی دستگاه ها برای سرمایه گذاران موانع زیادی ایجاد می کنند اما برای ایجاد اشتغال باید از این سرمایه گذاران حمایت کنیم.
وی افزود: مهمترین توطئه دشمنان علیه ایران ایجاد یاس و نا امیدی در جامعه است و به همین جهت همه ما باید خود را مکلف کنیم تا از قشر کارگری حمایت کنیم.
سید نور محمدپور مدیرکل اداره تعاون،کار و امور اجتماعی خوزستان نیز گفت: صیانت از نیروی کار ‌و حمایت از اشتغال از رسالت های اصلی ما به شمار می رود.
وی افزود: پارسال 24 هزار بازرسی در سطح خوزستان انجام شد و مسایل و مشکلات کارگران را از نزدیک مورد بررسی قرار دادیم.
وی گفت: در حوزه حفظ امنیت و اشتغال کارگران پارسال 35 هزار پرونده را پیگیری کرده و از اخراج سه هزار کارگر جلوگیری کردیم.
وی بیان کرد: اگرچه برخی از واحدها دچار مشکلات اقتصادی هستند اما نگذاشتیم این کارگران اخراج شوند.
محمدپور با بیان اینکه حوادث ناشی از کار خوزستان 9 درصد کاهش پیدا کرده ،گفت: به صورت جدی در بخش مشاغل سخت و زیان آور، وارد شده و حدود 10 هزار پرونده را در این زمینه بررسی کردیم که هفت هزار پرونده مورد تایید قرار گرفت.
وی ادامه داد: طرح فراگیر اشتغال و طرح اشتغال فراگیر روستایی از طرح های مهم و در اولویت است که امسال به صورت جدی آنها را دنبال می کنیم.
مدیرکل اداره تعاون،کار و امور اجتماعی خوزستان گفت: صنایع بزرگ خوزستان از نظر استخدام دیگر اشباع شده اند و نیاز است که از صنایع پایین دستی بیشتر حمایت شود.
وی اظهارکرد: پارسال 202 مصوبه در شورای اشتغال خوزستان داشتیم که 37 کارگروه اشتغال به همین منظور در شهرستان ها تشکیل شد.
محمدپور گفت: یک هزار و 113 طرح اشتغالزایی روستایی تصویب شده و سهم خوزستان در طرح اشتغال فراگیر 12 هزار و 370 میلیارد ریال است.
وی ادامه داد:همچنین 40 هزار فرصت شغلی در بخش روستایی در خوزستان پیش بینی شده که حدود چهار هزار و 470 میلیارد ریال باسود چهار تا 6 درصد برای آن در نظر گرفته شده است.
مدیرکل اداره تعاون،کار و امور اجتماعی خوزستان گفت: نرخ بیکاری خوزستان نسبت به معدل کشوری بالا است و باید برای این دغدغه تلاش بیشتری داشته باشیم.
7152/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.