فریدون عبدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:در سال 95 تعداد 743 مورد طلاق در دزفول ثبت شده که این آمار در سال گذشته به 664 مورد کاهش یافته است که روند نزولی را در طلاق نشان می دهد.
وی افزود:بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بین دادگستری دزفول و بهزیستی تمام پرونده های طلاق قبل از صدور حکم برای ارائه آموزش و مشاوره به بهزیستی ارجاع داده می شود و زوج هایی که امکان آموزش و بازگشت به زندگی مشترک را دارند با آموزش و مشاوره از درخواست طلاق منصرف شده و سازش می کنند.
وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح سال گذشته در دزفول نتایج خوبی داشته است گفت:در سطح ملی نیز قرار است سامانه طلاق در 10 استان کشور امسال اجرا شود که بر اساس آن زوج های متقاضی طلاق شکایت خود را در سامانه الکترونیکی قضایی ثبت و پس از آن به بهزیستی ارجاع داده می شوند تا نسبت به مشاوره و آموزش خانواده اقدام شود.
عبدی افزود:در صورتی که با انجام مشاوره و آموزش زوج باز هم متقاضی طلاق باشد به دستگاه قضایی معرفی می شود.
رئیس اداره بهزیستی دزفول با بیان اینکه آمار ازدواج در دزفول پارسال نیز کاهش محدودی داشته است اضافه کرد:عمده ترین علت طلاق در دزفول طلاق عاطفی،اعتیاد،دخالت اطرافیان ، نداشتن تسلط به محرک های زندگی ، تنفر و ازدواج اجباری در پنج سال نخست بعد از ازدواج بوده است.
وی ادامه داد:طبق بررسی کارشناسی برای کاهش آمار طلاق باید زوج هامهارت های زندگی از جمله مهارت حل مسئله و مهارت ارتباط را فراگیرند،مشاوره پیش از ازدواج داشته باشند ضمن اینکه خانواده ها نیز باید با شناسایی زودهنگام اعتیاد و چگونگی برخورد با آن آموزش لازم را فراگیرند.
رئیس اداره بهزیستی دزفول با بیان اینکه حدود 80 درصد جوانان مهارت های زندگی را فرا نگرفته اند گفت:سن ازدواج در شهرستان دزفول نیز به بالای 25 سال رسیده است.
6068/7278
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.