استاندار خوزستان در چهارمین همایش کشور شرکت های قابل واگذاری شستا، گفت: باید امنیت سرمایه گذار تامین شود.دولت در این راستا صرفا سرمایه گذار باشد، صیانت کند و اختیار عمل را به خودشان بسپارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در این نشست که صبح امروز یکشنبه نهم اردیبهشت ماه با حضور لطفی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شستا و جمعی از مدیران و سرمایه گذاران بخش خصوصی در تالار اجتماعات اتاق بازرگانی اهواز برگزار شد، افزود: سازمان های نظارتی جلوی قدرتِ بخش خصوصی را نگیرند باید به آن ها امتیاز داد تا کار ابتر نماند و به نتیجه برسد،این رانت نیست.

شریعتی خاطر نشان کرد: همه به این نتیجه برسند که به معنای واقعی کلمه خصوصی سازی صورت بگیرد، اقتصاد اجتماعی شود و دست مردم بیفتد که ثابت شده است آن ها بهتر اداره می کنند در نتیجه سود بیشتری هم برای دولت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر ، اهلیت لازم برای واگذاری ها مورد غفلت قرار گرفته و بسیاری از شرکت ها به تعطیلی کشیده شد، گفت: ما نمی خواستیم یک بخش خصوصی قوی و تصمیم گیر داشته باشیم و اجازه هیچ کاری حتی تعدیل نیرو به آن نمی دادیم و در نهایت این بخش خصوصی دست و پا بسته نتوانست کاری از پیش ببرد.

استاندار خوزستان ادامه داد: باید به بخش خصوصی اختیارات کامل برای مدیریت شرکت صنعتی و سوددهی بیشتر داده شود و همه مسئولیت ها و عنان کار را به آن سپرد.

شریعتی با اشاره به اینکه دولت باید در امور سیاستگذاری، نظارت و پشتیبانی کند و از تصدی گری و بنگاه داری دور باشد، افزود: دولت باید از بخش خصوصی در میدان عمل حمایت کند و با اعمال سیاست های تشویقی و معافیت ها ، اجازه مانور و تصمیم گیری و مدیریت به بخش خصوصی بدهد و اجازه ندهد بخش خصوصی شکست بخورد.

وی با بیان اینکه هنوز بخش خصوصی قوی با اهلیت لازم در کشور شکل نگرفته است از واگذاری ناقص برخی شرکت ها در خوزستان همچون گروه ملی فولاد ایران که بدون در نظر گرفتن زنجیره کامل تولید واگذار شد انتقاد کرد و اظهارکرد: فرآیند چنین واگذاری هایی مشکل را حل نکرد و هر روز شاهد مشکلات کارگری در این واحد هستیم.

استاندار خوزستان رویه و شیوه مدیریتی بانک ها در حمایت مالی از گروه ملی صنعتی فولاد ایران و باز نکردن 'ال سی' برای واردات ماشین آلات مورد نیاز این واحد صنعتی را نادرست خواند و افزود: برخورد با بخش خصوصی که به تازگی مدیریت این واحد بزرگ صنعتی را برعهده گرفته ، انگیزه ورود بخش خصوصی را در عرصه های اقتصادی کم کرده است.

شریعتی در ادامه با اشاره به ظرفیت های مهم سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی پتروشیمی، فولاد، انرژی، کشاورزی و آزادراه ها اظهار کرد: بخش خصوصی باید جسارت لازم را برای ورود به بخش های اقتصادی داشته باشد و دولت نیز موانع پیش روی آنان را بردارد.

وی امتیاز دادن مساوی، اهلیت داشتن ، حمایت همه جانبه و یکپارچه و اختیار کامل را زمینه ساز ورود بخش خصوصی به عرصه های اقتصادی بیان کرد و افزود: با ورود پرشتاب و باانگیزه بخش خصوصی به عرصه های اقتصادی می توان تا سال 1400 به رشد اقتصادی 8.5درصدی برسیم.

در این همایش که برخی فعالان اقتصادی خوزستان حضور داشتند جزییات واگذاری شرکت های قابل واگذاری وابسته به شستا در خوزستان مطرح شد.

در این همایش اعلام شد: شرکت شستا 16 بنگاه اقتصادی با حجم سرمایه گذاری 28هزار میلیارد ریالی در خوزستان دارد که به جز 2 واحد ، همه سودده هستند.

معرفی اجمالی شرکت های مشمول واگذاری شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی و هلدینگ های تابعه:

۱-شرکت شیرین دارو

۲-شرکت لعابیران

۳-شرکت کربن ایران

۴- شرکت شیمی بافت

۵-شرکت پتروشیمی غدیر

۶- شرکت سرام آرا

۷- شرکت کاشی الوند

۸- شرکت صنایع لاستیک(نخ تایر)

۹- شرکت مجتمع صنایع لاستیک یزد

۱۰- شرکت چوب و خزر کاسپین

۱۱- ملارد شیر

۱۲- دامداری فکا

۱۳- شرکت بازرسی فنی و کنترل خوردگی تکین کو

۱۴- سیمان قائن

۱۵- سیمان ارومیه

۱۶- سیمان سفید نیریز

۱۷- شرکت گچ ماشینی فارس

۱۸- شرکت داروسازی زاگرس فارمد پارس

۱۹- شرکت کلر پارس

۲۰- فرایند گستر تامین(آب اکسیژنه)

۲۱- دوده صنعتی پارس

۲۲- شرکت پتروشیمی آبادان

۲۳- شرکت کاشی سعدی

۲۴- شرکت ایران-چوکا

۲۵- محصولات کاغذی لطیف

۲۶-شرکت کاغذ سازی کاوه

۲۷-شرکت چوب اسالم

۲۸- کارتن البرز

۲۹- شرکت لوازم خانگی پارس

۳۰-شرکت گسترش ارتباطات داتک

۳۱-شرکت فرابرد داده های ایرانیان

۳۲-شرکت مهندسی و نصب فیرمکوپارس

۳۳- شرکت سیمان دورود

۳۴-سیمان زنجان

۳۵-شرکت تهران بتن

۳۶- شرکت فارسیت اهواز

۳۷- شرکت سولیران

۳۸-شرکت کرمانیت

۳۹-شرکت آلومینیوم دورال

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.