محمدحسین خجسته کیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:بر اثر بارندگی و تندباد چهارم اردیبهشت ماه ،یک دستگاه ترانس و سه تیربرق در منطقه احمدفداله دزفول سقوط کردند و منجر به خاموشی هشت روستا شد.
وی افزود:اتصال برق این روستاها نیازمند انتقال تیر برق و ترانس و نصب تجهیزات است که تاکنون انجام نشده است.
وی اضافه کرد: بارندگی و تندباد جمعه شب نیز موجب ریزش کوه و سقوط تخته سنگ بزرگ در جاده سالند قبل از کمپ راهداری شده که به علت سقوط این سنگ،تردد خودروهای سنگین ممکن نیست و پاکسازی مسیر مذکور نیازمند اقدام راه و شهرسازی است.
بخشدار شهیون با بیان اینکه امکان برقراری ارتباط با برخی روستاهای این بخش امکان پذیر نیست گفت:برخی روستاها از جمله روستای دورک در بارندگی جمعه شب دچار آبگرفتگی معابر شدند.
بخشدار سردشت دزفول گفت:تاکنون حادثه ای از بروز خسارت و مشکل در این بخش گزارش نشده است.
بارندگی و تندباد بامداد روز شنبه موجب شکستن تعدادی درخت ،سقوط تابلو و خسارت به زیرساخت های شهری دزفول شد.
رئیس اداره هواشناسی دزفول نیز گفت:شامگاه جمعه تندباد با سرعت 40 کیلومتر بر ساعت دزفول را در نوردید ضمن اینکه از جمعه شب تاکنون 6 میلیمتر بارندگی در اداره هواشناسی و پنج میلیمتر در سطح شهر دزفول ثبت شده است.
علی کرمی دمای کنونی هوای دزفول را 25 درجه اعلام کرد که نسبت به دیروز یک درجه افزایش یافته است و گفت:رطوبت فعلی هوای دزفول 65 درصد می باشد.
وی حداقل و حداکثر دمای 24 ساعت گذشته دزفول را به ترتیب 19 و 33 درجه اعلام کرد و افزود:از ابتدای سال زراعی تاکنون 241،6 میلیمتر بارندگی در دزفول ثبت شده که نسبت به سال گذشته همین موقع 53 درصد افزایش بارندگی و نسبت به بارندگی بلندمدت 18 درصد کاهش را نشان می دهد.
بارش بیش از 47 میلی متر باران در هفته گذشته در دزفول نیز موجب طغیان مسیل ها ، جاری شدن رودخانه های فصلی و آبگرفتگی تعدادی از عشایر ساکن این شهرستان شد.
بارندگی شدید و تند باد هفته گذشته افزون بر 266 میلیارد ریال به مزارع گندم،کلزا و ذرت این شهرستان خسارت زد.
7278/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.