به گزارش ایرنا این طرح ها شامل اصلاح شبکه توزیع آب بخشی از منطقه درویشه کوت عبدالله با اعتبار 21 میلیارد و 943میلیون ریال و اصلاح شبکه توزیع آب منطقه شمالی شهر حمیدیه با اعتبار 23میلیارد و 180میلیون ریال می باشد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: این طرح ها با هدف بهبود کیفی و کمی آب مناطقی از شهرهای کوت عبدالله(کارون) و حمیدیه در 25کیلومتری شمال غرب اهواز به مرحله اجرا در آمده است.
فردوس کریمی زمان پایان عملیات اجرایی این طرح ها را هشت ماه از زمان شروع اعلام کرد و افزود:اعتبار این طرح ها از محل مصوبه هیات دولت تامین شده است.
تفاهم نامه استاندار خوزستان و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای اجرای طرح های آب و فاضلاب ، برق و انرژی خوزستان به مبلغ 230هزار میلیارد ریال فروردین ماه 1396 امضا و در هیات دولت به تصویب رسید.
به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز در یک سال اخیر از محل تخصیص این تفاهم نامه ، 68طرح و پروژه با اعتباری بالغ بر یک هزارو 780میلیارد ریال در شهرهای اهواز ، کوت عبدالله ، حمیدیه ، شیبان ، ویس و ملاثانی شروع شده که تعدادی از این طرح ها به بهره برداری رسیده است.
وی رویکرد این شرکت در سال جاری را تلاش برای تامین آب بهداشتی و پایدار ، دفع بهداشتی فاضلاب و جلب رضایت مندی مردم عنوان و ابراز امیدواری کرد مردم با صرفه جویی و مدیریت مصرف آب این شرکت را در تامین آب سالم و بهداشتی کمک کنند.
وی وجود انشعاب های متعدد و غیرمجاز را از مشکلات شبکه توزیع آب برخی شهرها از جمله اهواز و کوت عبدالله عنوان کرد و افزود:این مشکل ، مدیریت آب و تامین پایدار آن را با مشکل رو به رو می کند.
شرکت آب و فاضلاب اهواز مدیریت تامین آب و اجرای طرح های فاضلاب در شهرهای اهواز ، حمیدیه ، کوت عبدالله، کارون) ویس ، شیبان و ملاثانی را برعهده دارد.
جواد الباجی از نمایندگان مردم اهواز ، کارون ، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی در آئین شروع عملیات اجرایی این 2 طرح گفت: تامین آب سالم و بهداشتی از مطالبات اصلی مردم است و باید این به این مطالبه به حق پاسخ داده شود.
وی از مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز خواست همه تلاش خود را به اجرای طرح های آب و فاضلاب این شهرها معطوف کند تا بتوانیم با تعامل بین بخشی و حمایت استاندار خوزستان ، یک رفاه نسبی برای مردم به وجود بیاوریم.
6065/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.