به گزارش ایرنا رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارشنبه در آیین انعقاد این تفاهم نامه در سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد : در این تفاهم نامه موارد زیادی برای کمک به قشر نیازمند و مددجویان استان مشخص شده که از مهم ترین آنها می توان به ساخت 2 هزار واحد مسکونی در مدت 2 سال و ایجاد11 هزار فرصت شغلی طی سه سال برای مددجویان این نهاد حمایتی اشاره کرد.
پرویز فتاح ضمن تشکر از حمایت و مشارکت خیران خوزستان عنوان کرد: در سال 96 مردم استان یک هزار و 800 میلیارد ریال به کمیته امداد امام (ره) خوزستان کمک کردند که این میزان کمک نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 30 درصد افزایش داشته است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) درادامه بیان کرد: همچنین یک هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی نیز توسط بانک ها در سال 96 به اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد اختصاص یافت و بالغ بر 800 منزل مسکونی در روستاها و شهرهای استان برای مددجویان کمیته امداد ساخته شد.
فتاح با اشاره به صندوق حمایتی امداد ولایت تحت نظر این کمیته ، عنوان کرد: پارسال از این صندوق 370 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان کمیته امداد استان پرداخت و مقرر شد توسط استانداری خوزستان 150 میلیارد ریال و توسط کمیته امداد کشور 150 میلیارد دیگر به سپرده این صندوق اضافه شود.
وی عنوان کرد: امسال هم بالغ بر 50 هزار واحد مسکن مهر در کل کشور به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی داده می شود که کمیته امداد آمادگی تکمیل واحدهای نیمه تمام مسکن مهر را دارد و امید است این موضوع در خوزستان پیگیری شود تا تعداد زیادی از نیازمندان از مسکن برخوردار شوند.
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه اضافه کرد: 1.5 میلیارد دلار برای توسعه روستاها و شهرهای زیر 10 هزار نفر در نظر گرفته است که از این اعتبار سهمیه ای به کمیته امداد داده شده است .
فتاح عنوان کرد: برای سال 97 دولت 14 هزار میلیارد ریال را در قالب پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال به مددجویان در نظر گرفته که سهم استان از این اعتبار نیز مشخص است.
وی گفت: هم افزایی دولت و مجلس می تواند در کمک هر چه بیشتر به قشر نیازمند کشور موثر است.
در ادامه این نشست استاندار خوزستان گفت: درآمد استان از میانگین کشوری بیشتر است با این وجود آمار مددجویان زیر پوشش کمیته امداد استان نسبت به میانگین کشوری بیشتر است این نشان می دهد که توزیع موقعیت ها و ظرفیت هامتناسب با توسعه استان عادلانه انجام نگرفته و باید تلاش کنیم قشرهایی که از روند توسعه استان عقب مانده اند کمک کنیم.
غلامرضا شریعتی درادامه افزود: رشد سرمایه گذاری در استان در چند سال اخیر در استان بسیار خوب بوده و این ثروت و سرمایه باید به صورت عادلانه در تمام استان توزیع شود.
تفاهم نامه همکاری مشترک بین استانداری خوزستان و کمیته امداد امام خمینی (ره) کشوربا حضور 'پرویز فتاح' رییس کمیته امداد کشور در سرسرای استانداری خوزستان با محوریت ایجاد 11 هزار شغل برای مددجویان این نهاد در مدت سه سال، تاسیس 2 هزار واحد مسکونی در مدت 2 سال منعقد شد.
همچنین دراین مراسم تفاهم نامه ای بین کیمته امداد امام خمینی (ره) خوزستان و پارک علم و فناوری استان و دانشگاه شهید چمران اهواز منعقد شد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در سفر 2 روزه خود به خوزستان علاوه بر انعقاد تفاهم نامه همکاری با استانداری خوزستان ، دیدار با آیت الله جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان، سفر به شهرستان های شادگان و کارون و بازدید از دفاتر کمیته امداد این شهرستان ها را در برنامه دارد.
وی همچنین فردا به شهرستان های رامهرمز، ایذه و باغملک سفر و از دفترهای کمیته امداد این شهرستان ها بازدید می کند .

7158/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.