به گزارش ایرنا این 11 تفاهمنامه در حوزه پتروشیمی و به ارزش 22 میلیون دلار معادل 20 هزار و 321میلیارد ریال و اشتغال زایی برای 926 نفر بین استانداری خوزستان و شرکت های پتروشیمی تخت جمشید ، نفت و گاز رضوی، هیرسا پلیمر سهند، روماک انرژی سرآمد، پارسا فیدار پایدار، شرکت مهر آفرینان امید اروند، شرکت ملی کشاورز، شرکت اکشن، شرکت پترو زمرد سبز، شرکت گلگاه و شرکت پتروپالایش کاوشگران ماهشهر به امضا رسید.
تفاهم نامه استانداری با شرکت پتروشیمی تخت جمشید در زمینه تولید تایر با ظرفیت تولید سالیانه 50 هزار تن، میزان سرمایه گذاری به ارزش سه هزار و 444 میلیارد ریال و اشتغالزایی زمان بهره برداری برای 160 نفر امضا شد.
همچنین تفاهم نامه با شرکت نفت و گاز رضوی به منظور احداث طرح تولید متیل آمین و زنجیره با ظرفیت تولید سالیانه 16 هزار تن به ارزش 530 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی، 20 میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی و اشتغالزایی برای 60 نفربه امضا رسید.
شرکت نفت و گاز رضوی همچنین در زمینه احداث طرح تولید پلی استال با ظرفیت تولید سالیانه 30 هزار تن و یک هزار و 610 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی ، 118 میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی و اشتغالزایی برای 120 نفر دومین تفاهم نامه خود را با استانداری خوزستان امضا کرد.
همچنین شرکت هیرسا پلیمر سهند در زمینه تولید پروپیلن و پلی پروپیلن با ظرفیت تولید سالیانه 300 هزار تن، و سرمایه گذاری به ارزش دو هزار و 42 میلیارد ریال و 275 میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی و اشتغالزیایی برای 120 نفر از دیگر شرکت هایی بود که با استانداری تفاهم نامه امضا کرد.
شرکت روماک انرژی سرآمد نیز برای تولید متانول و زنجیره آکریلات ها با ظرفیت تولید سالیانه 189 هزار تن، 14 هزار و 780 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و 528 میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی و میزان اشتغالزایی زمان بهره برداری برای 200 نفر با استانداری تفاهم نامه امضا کرد.
همچنین شرکت پارسا فیدار پایدار برای تولید کود فسفات و اسید فسفریک با ظرفیت تولید سالیانه 150 هزار تن، 367 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و 27 میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی وهمچنین میزان اشتغالزایی برای 144 نفر تفاهمنامه خود را با استانداری امضا کرد.
شرکت مهر آفرینان امید اروند نیز تفاهمنامه خود با استانداری به منظور تولید متیل استات با ظرفیت تولید سالیانه 30 هزار تن، 400 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و میزان اشتغالزایی زمان بهره برداری برای 58 نفر به امضا رساند.
تفاهمنامه شرکت ملی کشاورز نیز برای اجرای طرح بازیافت در اراضی لند فیل با ظرفیت تولید سالیانه 600 هزار تن، دو هزار و 543 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و 52 میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی و ایجاد اشتغال برای 337 نفر، با استانداری امضا شد.
شرکت اکشن نیز در زمینه خدمات فنی و مهندسی صنایع پتروشیمی با سرمایه گذاری 50 میلیارد ریال و میزان اشتغالزایی زمان بهره برداری برای 22 نفر تفاهمنامه خود را به امضا رساند.
همچنین شرکت پترو زمرد سبز نیز در زمینه بازیافت ضایعات اتیلن دی کلراید با ظرفیت تولید سالیانه 19 هزار تن، 80 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و میزان اشتغالزایی زمان بهره برداری برای 20 نفر تفاهمنامه خود را با استانداری امضا کرد.
شرکت گلگاه در زمینه تولید پلی آلومینیوم کلریاد با ظرفیت تولید سالیانه 14 هزار تن و 59 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی ، یک میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی و میزان اشتغالزایی زمان بهره برداری برای 25 نفر تفاهمنامه خود را امضا کرد.
همچنین تفاهمنامه شرکت پتروپالایش کاوشگران ماهشهر نیز در زمینه تصفیه بنزین پیرولیز و تولید کامپاند پی وکس و ضد یخ با ظرفیت تولید سالیانه 30 هزار تن، 83 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی ومیزان اشتغالزایی زمان بهره برداری برای 20 نفر با استانداری امضا شد.
نخستین نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال و دومین نمایشگاه آموزش و صنایع وابسته شامگاه دوشنبه با حضور جمعی از مسئولان خوزستان در نمایشگاه بین‌المللی اهواز گشایش یافت.
این نمایشگاه با هدف معرفی دستاوردهای خوزستان در حوزه اشتغال و معرفی کارآفرینان برتر با شرکت یکصد کار آفرین در 100 غرفه برپا شده و در حاشیه آن کارگاه آموزشی برای کارآفرینان برگزار شده و تا روز پنجشنبه همه روزه از ساعت 19 تا 23 برای بازدید عموم در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی اهواز برپا است.
7152/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.