علی کرمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:بارش 47 میلی متر باران در مدت زمانی کمتر از 24 ساعت در سوم اردیبهشت ماه خسارت قابل توجهی به بخش کشاورزی دزفول وارد کرد و محصولات گندم،کلزا،ذرت و مرکبات دزفول دچار خسارت شدند.
وی با بیان اینکه بیشترین خسارت به محصول گندم دزفول وارد شده است گفت:در بازدید میدانی کارشناسان جهاد کشاورزی از مزارع،خسارت اولیه به مزارع دزفول بالای 50 درصد برآورد شده است.
معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول اضافه کرد:بارندگی همراه با تندباد فروردین ماه در دزفول نیز 140 میلیارد ریال به مزارع گندم و کلزای این شهرستان خسارت زده است.
کرمی خواستار همکاری و حمایت کمیته بحران به کشاورزان برای جبران خسارت وارده به بخش کشاورزی شد.
علاوه بر خسارت ناشی از تند باد ، ریزگردها نیز در سال زراعی 97-96 طبق برآورد اولیه کارشناسان کشاورزی یک هزار و 500 میلیارد ریال به محصولات زراعی و باغی دزفول خسارت زده است.
محمدحسین خجسته کیا بخشدار شهیون دزفول نیز گفت:در پی بارندگی شدید و تندباد در دزفول سه تیر برق در بخش شهیون سقوط و منجر به خاموشی شد که اداره برق درحال حل مشکل است .
وی افزود:همچنین بارندگی موجب آبگرفتگی شدید جاده ها و ریزش کوه در برخی نقاط بخش شده که اداره راه در حال پیگیری و حل مشکل است.
7278/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.