به گزارش ایرنا فرشید بهشتی یکشنبه در جلسه شورای سلامت غذایی در مرکز بهداشت و درمان خرمشهر، ترمیم شکستگی ها و آهک پاشی فاضلاب را از راهکارهای مهم پیشگیری از شیوع بیماری التور دانست و افزود: با توجه به فرسودگی شبکه آب و فاضلاب در بیشتر نقاط شهر و روستا لازم است ادارات امور آبفای شهری و روستایی نسبت به ترمیم شکستگی ها اقدام کنند.
وی اظهارکرد: پساب برخی مناطق روستایی به دلیل نبود شبکه فاضلاب، در انهار و پس از آن به رودخانه سرریز می شود و این امر ضمن ایجاد آلودگی و بالا بودن شوری آب رودخانه، کاربرد استفاده از کلر را به صفر می رساند.
بهشتی وجود نخاله های ساختمانی ، انباشت زباله ها، مانداب ها و آبهای راکد را از دیگر معضلات زیست محیطی خرمشهر عنوان کرد و گفت: به منظور پیشگیری از هرگونه بیماری باید محل تجمع زباله ها، مانداب ها و آبهای راکد را پاکسازی کرد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر، نسبت به ساماندهی دست فروشان بازارهای خرمشهر تاکید کرد و افزود: با توجه به گرم شدن هوا و تشدید بیماری روده ای، عرضه مواد غذایی فاسد شدنی توسط برخی دست فروشان در بازارهای خرمشهر می تواند سلامت مردم را به خطر اندازد بنا بر این کنترل دست فروشان در عرصه مواد غذایی لازم است.
وی با بیان اینکه شبکه بهداشت و درمان خرمشهر برای پیشگیری از بیماری وبا در سطح شهر و روستا آمادگی لازم را دارد، اظهارکرد: کارشناسان و رابطان بهداشت در مرز شلمچه به زائران خدمات رسانی می کنند و در صورت مشکوک شدن به مسافران، آنها را کنترل می کنند.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه خرمشهر نیز در این نشست گفت: برای رفع شکستگی لوله های آب، بخشداری مرکزی و جزیره مینو و شهرداری های خرمشهر و مینوشهر باید محل شکستگی لوله های آب و فاضلاب را شناسایی و به فرمانداری اعلام کنند.
عزیز ساعدی افزود:کارشناسان بهداشت محیط با همکاری شهرداری، نیروی اداره امور آب و فاضلاب ضمن کنترل شکستگی های شبکه آب و فاضلاب بر نحوه آهک پاشی نظارت کنند.
وی گفت: با توجه به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان کنترل بهداشتی و ساماندهی دست فروشان بازارهای خرمشهر ضروری است.
ساعدی، بررسی وضعیت بهداشت مدارس را از مصوبات مهم این نشست خواند و افزود: در اسرع وقت باید وضعیت آب و آشامیدنی و سرویس های بهداشتی مدارس از سوی کارشناسان بهداشت بررسی شود.
رییس شورای اسلامی شهر خرمشهر نیز گفت: افراد زیادی از شهر و روستا به این شورا مراجعه می کنند و از وضعیت شکستگی لوله های آب و فاضلاب گلایه دارند.
محمد بچاری از وضعیت بهداشت و نبود نیروی خدماتی در برخی از مدارس خرمشهر انتقاد کرد و افزود: بیشتر مدارس خرمشهر نیروی خدماتی برای نظافت مدارس وجود ندارد و اولیا از این وضعیت ناراضی هستند.
رییس امور آب و فاضلاب روستایی خرمشهر نیز گفت:روزانه با اعلام شکستگی در سطح روستاها ماموران آب و فاضلاب روستایی برای ترمیم آنها اقدام می کنند.
علی حزباوی، شوری بالای آب آشامیدنی روستاها از عمده ترین مشکل آبفای روستایی عنوان کرد و افزود: با توجه به کمبود بارش و دبی رودخانه در فصل آبی جاری، شوری آب روستاها افزایش یافته است.
در این نشست مقرر شد در مدت یک هفته محل های فاضلاب سرریز شده شناسایی و با همکاری و اداره امور آبفای شهری و روستایی و شهرداری آهک پاشی شود.
همچنین شست و شوی بازارهای امام علی(ع) و امام رضا(ع) خرمشهر توسط شهرداری و بازدید و بررسی وضعیت بهداشت مدارس از مصوبات جلسه بود.
7100/7165/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.