معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه گره اصلی برای توسعه راه های جاده و ریلی در تمام کشور از جمله خوزستان مشکلات اعتباری است، گفت: با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور منابع مالی تقلیل پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، خیراله خادمی در سفر به خوزستان به همراه اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و در حاشیه بازدید از محور رامهرمز _ بهبهان، گفت: برنامه های توسعه ای استان خوزستان متناسب با حجم بالای بار در دستور کار قرار دارد؛ طرح ها و مطالعات آن انجام شده است اما اجرایی شدن آن به اعتبار نیاز دارد.

وی ادامه داد: در کریدور تکمیل جاده شمال – جنوب- غرب برخی محورهای خوزستان از جمله بندر امام خمینی(ره) دیده شده است و در کریدور دیگری نیز توسعه سواحل کشور از شلمچه تا سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده است.

خادمی یادآور شد: اتصال خط ریلی خوزستان به اصفهان و رفع گلوگاه در منطقه لرستان نیز در حال پیگیری هستند که تکمیل آنها نقش مهمی در توسعه استان دارد.

 وی گفت: وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد دهنده، پیگیری کننده و مجری طرح ها است اما سایر مسئولان از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز باید اعتبارات طرح ها را تصویب کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی وجود ظرفیت های اقتصادی بزرگ مانند نفت و صنایع فولاد را یکی دیگر از راه های تامین منابع لازم برای پروژه های زیرساختی دانست.

به گفته استاندار خوزستان در حمل کالا رتبه دوم و در جابجایی مسافر رتبه چهارم را در اختیار دارد اما در استانداردهای راه دارای رتبه ششم است که با توجه به ظرفیت های موجود در این استان این رتبه بسیار پایین است. نبود تناسب بین انتقال، حمل کالا و جابجایی مسافر با استانداردهای کشوری از ضعف های موجود در خوزستان است که باید در این خصوص تدابیر مناسبی اندیشید شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.