به گزارش ایرنا امیر عیسی زاده روز یکشنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی دزفول افزود: با اقدامات انجام شده در تعطیلات نوروز امسال نظافت اماکن عمومی و گردشگری دزفول به خوبی انجام شد ولی نسبت به افزایش قیمت ورودی بوستان علی کله اعتراضاتی دریافت شد.
وی گفت:در نشست های پیشین مقرر شده بود افزایش قیمت ورودی با افزایش خدمات همراه باشد در غیر اینصورت افزایش قیمت ورودی غیرقانونی است.
شهرداری دزفول بابت ورودی هر خودرو در روزهای غیرتعطیل 15 هزار ریال و در روزهای تعطیل 50 هزار ریال دریافت می کند ضمن اینکه در روزهای تططیل این مبلغ بابت سه ساعت پارک خودرو دریافت می شود و به ازای هرساعت اضافه 20 هزار ریال دریافت می شود.
معاون امور شهری شهرداری دزفول نیز گفت:در نشست پیشین افزایش ورودی این بوستان تصویب شده است.
محمد ابوالحلاج با تایید قیمت ورودی ذکرشده گفت:افزایش قیمت ورودی از دو سال پیش تصویب و اعمال شده و فقط در روزهای تعطیل افزایش داشته است.

* درخواست تدوین طرح گردشگری آبشار شوی
رییس اداره حفاظت محیط زیست خوزستان نیز گفت: امسال با توجه به ارایه آموزش های زیست محیطی و توزیع 30 هزار کیسه زباله دفع پسماند در تعطیلات نوروز، موضوع زباله در مکان های گردشگری مدیریت شد.
فرهاد قلی نژاد افزود:سالانه گردشگران زیادی از دیگر استان ها وارد دزفول می شوند که تولید زباله زیادی را در دزفول موجب می شوند لذا درخواست می شود با تدوین طرح گردشگری به ویژه در آبشار شوی و اخذ ورودی، بخشی از هزینه دفع پسماند تامین شود.
حجت اله آریایی رییس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری دزفول نیز گفت:سه طرح برای خانه مسافر و رستوران در آبشار شوی در نظر گرفته شده که بررسی و عملیاتی خواهند شد.

**بررسی تلفات حوضچه پرورش ماهی دزفول
رییس اداره شیلات دزفول نیز گفت: اواخر پارسال گزارشی از تلفات ماهی واقع در مزرعه پرورش ماهی سردابی جنب پارک میلاد به دلیل نشت فاضلاب دریافت شد که تلفات سنگینی از آبزیان داشت.
امان اله باقریان خواستار کشف علت و رفع مشکل فاضلاب شهری شد.
جمال الدین برفر مدیر امور آب وفاضلاب دزفول نیز گفت:خروجی و حجم فاضلاب مشخص است و امکان کاهش یا افزایش فاضلاب نیست ضمن اینکه سرشاخه آب این مزرعه مجزاست و مشکلی وجود ندارد.
فرهاد قلی نژاد رییس محیط زیست دزفول در این باره گفت: نبود کارآیی تصفیه خانه فاضلاب شهری دزفول بوی نامطبوعی در منطقه زاویه های دزفول ایجاد کرده ولی طبق آخرین نمونه برداری میزان آلودگی تصفیه خانه کاهش چشمگیری داشته و فقط میزان شوینده ها زیاد بوده که امیدواریم بهبود یابد.
وی افزود:دربازدید صورت گرفته مشخص شد خروجی تصفیه خانه وارد حوضچه ماهی نمی شود و آب مورد نیاز از رودخانه تامین می شود ولی ادعای مبنی بر سرریز تصفیه خانه به حوضچه وجود دارد.
با توجه به اینکه دلیل تلفات ماهی باید توسط دامپزشکی اعلام شود مقرر شد دامپزشکی دراین خصوص ورود کند.

**راه اندازی پیش سردخانه کشتارگاه دام دزفول ضروری است
رییس اداره دامپزشکی دزفول نیز گفت: با توجه به فرارسیدن فصل گرما و ابتلای دام به بیماری های تب مالت، تب کریمه کنگو،بیماری های انگلی و برخی یرقان های ظاهری وفیزیولوژی نگهداری دام تا 24 ساعت در پیش سردخانه الزامی است.
محسن ورجاوند افزود:پیش سردخانه کشتارگاه دزفول یکبار راه اندازی شد ولی به دلیل قراردادن نامناسب لاشه ها مقداری گوشت فاسد شد و پس از آن هم تعطیل شد.
معاون شهردار دزفول نیز گفت:اتحادیه قصابان باید برای نگهداری لاشه دام در سردخانه مجاب شود ضمن اینکه سردخانه اکنون نیز فعال بوده و گوشت منطقه کیانپارس اهواز از دزفول تامین می شود.
محمد ابوالحلاج افزود: درآمد کشتارگاه دام دزفول کفاف هزینه ها را نمی دهد لذا باید قیمت ها تعدیل شود تا صرفه اقتصادی داشته باشد.
امیر عیسی زاده سرپرست فرمانداری ویژه دزفول نیز گفت:گوشت باید سالم به دست شهروندان برسد لذا تازمانی که گوشت 24 ساعت در سردخانه نگهداری نشده باشد اجازه خروج از کشتارگاه نخواهد داشت.
7278/6068/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.