محمد مطوردی دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه 20 درصد سطح زیر کشت گندم آماده برداشت این شهرستان خسارت دیده افزود: از هفت هزار هکتار سطح زیرکشت گندم در خرمشهر یکهزار و 500 هکتار خسارت خوابیدگی ناشی از باد شدید داشتند.
وی با اشاره به آغاز برداشت گندم، جو و کلزا در زمین های غرب کارون خرمشهر در هفته جاری گفت: پیش بینی می شود 20 هزار تن گندم از زمین های کشاورزی غرب کارون برداشت شود.
مطرودی با بیان اینکه 45 دستگاه کمباین کار برداشت گندم در خرمشهر را به عهده دارند، افزود:در صورت مساعد بودن شرایط جوی تا اواخر اردیبهشت امسال کار برداشت گندم در خرمشهر به پایان می رسد.
وی گفت: یک مرکز خرید گندم در منطقه کفیشه کار خرید گندم و کلزای مازاد بر نیاز کشاورزان را با قیمت تضمینی هر کیلوگرم گندم 13 هزار ریال و کلزا 27 هزار ریال از کشاورزان خریداری می کند.
مطرودی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برداشت و خرید گندم و کلزا در مرکز خرید مهیا شده، افزود:به زودی مرکز خرید در کارخانه آرد خرمشهر نیز فعال می شود.
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر اظهارکرد: در سال زراعی گذشته 21 هزار تن گندم معمولی از کشاورزان خرمشهر به نرخ تضمینی خریداری شد.
مطرودی، سطح زیر کشت جو در خرمشهر را یکهزار هکتار عنوان کرد و گفت: پیش بینی می شود از این سطح زیرکشت 2 هزار تن جو و از 500 هکتار کلزا 400 تن محصول کلزا برداشت شود.
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر ، افزود: امسال توسعه باغات جدید بر اساس اصول فنی و انتخاب ارقام محصول تجاری برای تقویت اقتصاد کشاورزی و توسعه صادرات برون مرزی پیش بینی شده و امید است شاهد تولید محصولات پر بار در بخش کشاورزی خرمشهر باشیم.
مطرودی با بیان اینکه 90 درصد واردات دانه های روغنی از خارج از کشور وارد می شود ، اظهارکرد: یکی از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی کاهش واردات محصولات است و در شهرستان خرمشهر تلاش می شود که کشت دانه های روغنی را افزایش دهیم.
شهرستان خرمشهر بیش از 40 هزار هکتار زمین قابل کشت دارد.
7100/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.