به گزارش ایرنا مهران ورناصری چهارشنبه در جمع خبرنگاران در سرسرای اداری دانشگاه علوم پزشکی اهواز به مناسبت هفته سلامت اظهار کرد: در این مدت، گواهینامه پذیرش بیماران خارجی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط 12 بیمارستان گلستان، شفا، بقایی 2، امام خمینی، رازی، طالقانی، سینا و اروند و آریا و آپادانا و مهر و بیمارستان نفت اهواز دریافت شد.
وی افزود: جذب و بستری بیش از چهار هزار بیمار خارجی در بیمارستان های دارای مجوز و پذیرش بیش از 18 هزار بیمار خارجی سرپایی در مطب ها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه انجام شد.
ورناصری در زمینه اقدامات لازم در خصوص پیشگیری از بیماری های غیرواگیر اظهار کرد: واحد پیشگیری و درمان سکته مغزی در بیمارستان گلستان اهواز در سال 1395 راه اندازی شد و ادامه فعالیت آن در سال گذشته برای پیشگیری از مرگ و میر بیماران سکته مغزی از جمله اقدامات مهم صورت گرفته است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: با توجه به زمان حیاتی رسیدگی به بیماران ذکر شده ، اطلاع رسانی به عموم مردم در خصوص علائم بیماری و مراجعه به موقع به بیمارستان اهمیت ویژه ای دارد.

** اولین سلامتکده طب سنتی در اهواز

ورناصری در ادامه از پیگیری تاسیس اولین سلامتکده طب سنتی در اهواز در سال گذشته خبر داد که در سال جاری به بهره برداری می رسد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: تعداد تخت های دیالیز از 179 تخت در سال 1392 به 236 تخت در سال 1396 افزایش یافته و بخش دیالیز هندیجان با چهار تخت پارسال به بهره برداری رسید.
وی گفت: به بخش خصوصی مجوز تاسیس 2 مرکز دیالیز در اهواز داده شده که مرکز اول با 50 تخت در منطقه سپیدار اهواز آماده بهره برداری است.
ورناصری اضافه کرد: تهیه و تحویل 37 دستگاه دیالیز به مراکز دیالیز با کسب اعتبار و هزینه کرد به مبلغ پنج میلیارد ریال از دیگر اقدامات معاونت درمان در سال 1396 است.
وی ادامه داد: وضعیت اهدای عضو در استان مناسب نیست و حتی در سه سال اخیر کمتر هم شده است؛ در سال گذشته، 56 عدد عضو پیوندی از 15 بیمار مرگ مغزی دریافت شده است.

**افزایش ماهانه تا 70 نفر به بیماران دیالیزی
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: تعداد بیماران دیالیزی زیر نظر دانشگاه یک هزار و 240 نفر است و ماهانه به طور متوسط 60 تا 70 بیمار به این تعداد اضافه می شود.
وی در خصوص پروژه های عمرانی طرح تحول سلامت در سال گذشته اظهار کرد: بیمارستان شهید طباطبایی باغملک با 96 تخت و پیشرفت 80 درصد در دست ساخت است و بیمارستان شهدای صنعت نفت با 151 تخت آماده بهره برداری و در دست تجهیز است.
ورناصری افزود: بیمارستان ابوذر اهواز با 240 تخت و بیمارستان طالقانی 2 با 110 تخت در دست تکمیل و پیگیری تجهیز است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: تاسیس 13 مرکز خدمات دندانپزشکی در بیمارستان های دانشگاهی در سال گذشته از دیگر اقدامات حوزه معاونت درمان است.

**افزایش ظرفیت تخت های روانپزشکی به 670 عدد
وی گفت: ظرفیت تخت های روانپزشکی دانشگاه از 497 تخت در سال 1392 به 670 تخت در سال گذشته افزایش یافته است.
ورناصری از دیگر فعالیت های صورت گرفته را راه اندازی بخش پیوند مغز استخوان در بیمارستان شفا با چهار تخت در سال 95 و ارتقای تعداد تخت به 18 مورد در سال 96 عنوان کرد که بیش از 60 پیوند موفق داشته است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص برنامه ماندگاری پزشکان در مناطق محروم گفت: حضور 168 پزشک متخصص در 14 شهر کمتر توسعه یافته و محروم استان و تمام وقت شدن همگی آنان در بیمارستان های دولتی از جمله این اقدامات است.
وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه پیشگیری و درمان سوء مصرف مواد نیز اظهار کرد: راه اندازی اولین مرکز سرپایی خصوصی درمان سوء مصرف مواد ویژه زنان در استان، مرکز سرپایی دولتی درمان سوء مصرف مواد، مرکز بستری درمان اختلالات مصرف مواد ویژه کودکان و نوجوانان در مرکز آموزشی و درمانی گلستان از جمله این فعالیت ها است.
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز گفت: مدیران باید همگی نقش خود را در حوزه سلامت ایفا کنند.
نوذر درستان افزود: از آنجایی دیگر کودکان به انجام بازی های قدیمی رغبتی ندارند و فقط بازی های رایانه ای انجام می دهند این وضعیت در نتیجه چاقی و بیماری های قلبی و عروقی را در آینده به دنبال دارد.
هفته سلامت با شعار پوشش همگانی سلامت، برای همه، در همه جا از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه ادامه دارد و نواختن زنگ سلامت، همایش تجلیل از فعالان و خیرین عرصه سلامت، برگزاری ایستگاه نقاشی و برپایی ایستگاههای سنجش سلامت جهت مشاوره روانپزشکی، فشار خون و قند خون از جمله برنامه های این هفته است.
3004/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.