به گزارش ایرنا عبدالنبی سواعدی چهارشنبه در بازدید از زندان مرکزی اهواز افزود:از آنجا که بیکاری و فقدان مهارت یکی از علل گرایش به اعتیاد و بزهکاری است بنابراین داشتن مهارت در فرد ضمن ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال، به تقویت شخصیت و منزلت اجتماعی وی کمک می کند.
سواعدی اظهار کرد: این آموزش ها در رشته های مختلف مهارتی از قبیل برق ساختمان، پیرایشگر مردانه، خیاطی، رایانه و آشپزی، جوشکاری، سرویس و نگهداری خودرو در سطح زندان های شهرهای استان خوزستان ارائه شد.
سواعدی با اشاره به اینکه با اشتغال زایی بسیاری از معضلات اجتماعی جامعه حل می شود عنوان کرد: آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت های اشتغال نقش مهمی در کاهش نرخ بیکاری و جرائم دارد.
به گفته وی در این مدت مراکز آموزش فنی و حرفه ای اهواز، آبادان، رامهرمز، دزفول، بهبهان، شوشتر، مسجدسلیمان متولی ارائه آموزش های فنی و مهارتی در زندان های استان بودند.
سواعدی آمادگی سازمان متبوع را برای ارائه رایگان آموزش های فنی و مهارتی در زندان ها و ندامتگاه های استان خوزستان اعلام کرد.
وی با بیان اینکه یکی از علل بیکاری جوانان جویای کار در خوزستان ، فقدان مهارت است ، اظهار کرد: این اداره کل آمادگی اجرای آموزش مهارتی منجر به اشتغال مطابق با نیاز بازار کار هر منطقه را دارد.
سواعدی تاکید کرد: هیچ حفظ کرامتی بالاتر از توانمندسازی نیروی انسانی وجود ندارد که منجر به اشتغال و کسب درآمد برای خانواده شود.
وی با اشاره به شعار حمایت از کالای ایرانی و ضرورت ارتقای محصولات داخلی افزود: بالا بردن سطح آموزش فنی و مهارتی و بهره مندی از فناوری روز دنیا ، به ارتقای کیفیت کالای ایرانی ، افزایش تقاضا و کاهش قیمت کالاهای وطنی منجر خواهد شد.
به گزارش ایرنا تحقیقات نشان می دهد ریشه و علت اصلی بسیاری از جرائم در خوزستان، بیکاری و فقدان اشتغال نامناسب است که خود نیز سبب بروز دیگر آسیب های اجتماعی می شود.
6065/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.