مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی عصر چهارشنبه در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران ایرنا اظهار کرد: با افتتاح دو پروژه آبرسانی روستایی ایستگاه تقویت فشار شهدای مدافع حرم و آبرسانی به روستای کوی امام حسین (ع) در شهرستان کارون، هفت روستای مسیر چمیان و کوی امام حسین(ع) که تا پیش از این از آب شرب سالم و بهداشتی محروم بودند، از این نعمت بهره مند شدند.
درویشعلی کریمی افزود: این پروژه ها توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان و با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی، استانی و جاری شرکت انجام شده است.
وی بیان کرد: پروژه شهدای مدافع حرم 6 روستا را با جمعیتی بالغ بر پنج هزار نفر و کوی امام حسین (ع) نیز یک روستا با جمعیت یک هزار و 530 نفر را تحت پوشش قرار می دهد.
مدیرعامل شرکت آبفاروستایی خوزستان ادامه داد: آب شرب 6 روستای تحت پوشش شهدای مدافع حرم از تصفیه خانه شهدای شرق کارون و آب شرب روستای امام حسین(ع) از خط انتقال آب حیات تامین می شود.
کریمی درخصوص عملیات اجرایی این دو پروژه توضیح داد: در پروژه ایستگاه تقویت فشار شهدای مدافع حرم20 کیلومتر خط انتقال و 17 کیلومتر شبکه توزیع آب شرب با اعتبار 90 میلیارد ریال کارگزاری شده است.
وی افزود: برای پروژه آب شرب روستای امام حسین (ع) شهرستان کارون در فاز نخست10 میلیارد ریال اعتبار برای یک هزار و 200 متر خط انتقال و 6 هزار و 300 متر شبکه توزیع آب شرب کارگزاری شده است.
مدیرعامل شرکت آبفاروستایی خوزستان تصریح کرد: در این پروژه مخزن بتنی به حجم هزار متر مکعب احداث شده و پروژه توان توزیع 2 هزار متر مکعب آب شرب در شبانه روز را دارد.
وی افزود: با آبدار شدن همه روستاهای شهرستان کارون از این پس بحث افزایش ارتقاء سطح کیفی آب پیگیری می شود.
رضا اردکانیان، وزیر نیرو ظهر امروز چهارشنبه در سفری دو روزه و به منظور کلنگ زنی و بهره برداری از چندین طرح در حوزه‌های آب و برق از طریق فرودگاه آبادان وارد خوزستان شد.
بهره‌ برداری از سد سلولی و قفل کشتیرانی بالادست بهمنشیر، بهره برداری از پروژه آبرسانی روستای چمیان شهرستان کارون، بازدید و بهره برداری از ساختمان مانیتورینگ داده های آب و هواشناسی مرکز داده سازمان آب و برق و کلنگ زنی پست GIS فولاد خوزستان در اهواز از جمله برنامه های روز نخست سفر وزیر نیرو به خوزستان است.
آبگیری سد تنظیمی آریوبرزن و بهره‌ برداری از واحد دوم نیروگاه مارون، آغاز عملیات اجرایی سامانه انتقال آب شرب و کشاورزی شهرستان های شمال شرق خوزستان در ایذه، کلنگ زنی پست 400/132 جندی شاپور دزفول و بهره برداری از طرح آبرسانی به شهرستان شوشتر از برنامه های روز دوم سفر وزیر نیرو به خوزستان است.
7148/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.