رضا اردکانیان شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاح پروژه های آبرسانی روستایی در شهرستان کارون اظهار کرد: ٣٤٧ مجتمع آبرسانی روستایی در فاصله سال های ٩٣ تا ٩٥، و نیز ٩٠ مجتمع آبرسانی روستایی در سال گذشته در کشور به بهره برداری رسیده است.
وی افزود: امسال برای تکمیل ١٠٠ پروژه مجتمع آبرسانی با اعتباری بالغ بر یک هزار و ٢٧٠ میلیارد ریال برنامه ریزی شده است.
وزیر نیرو با بیان این که هم اکنون ٣٥ هزار روستا تحت خدمات آبرسانی هستند، افزود: امید است با حمایت مقام معظم رهبری و نیز همراهی مجلس شورای اسلامی به زودی جشن تامین آب شرب در همه روستاهای کشور را برگزار و پرونده خدمت رسانی دیگری از جمله در بحث تصفیه پساب ها را آغاز کنیم.
وی یادآور شد: نسبت به مردمان شهرها و روستاهای بی شمار در جهان امروز، داشته های فراوانی داریم که باید به آنها ببالیم و سطح رضایتمندی خود و فرزندان خود را برای این داشته ها افزایش دهیم.
اردکانیان تاکید کرد: این رضایتمندی اساس تاب آوری، مقاومت و پیشرفت جامعه ماست.
وزیر نیرو با اشاره به وضع نامطلوب بهداشت در بسیاری از نقاط دنیا عنوان کرد: در حالی که ٩٩ درصد جمعیت شهری و ٩٣ درصد جمعیت روستایی ما از آب برخوردار هستند، بیش از یک میلیارد نفر در جهان به آب بهداشتی دسترسی ندارند.
وی ادامه داد: در آخرین آمار مجمع جهانی آب، از هر سه نفر در جهان یک نفر فاقد امکانات سیستم بهداشتی متعارف بوده و در جوامع شهری و روستایی بسیاری از دختران به دلیل نداشتن امکانات بهداشتی، دسترسی سخت و دشوار بودن پاسخگویی به این نیاز طبیعی ترک تحصیل کرده یا زمان زیادی را صرف این موضوع می کنند.
اردکانیان بیان کرد: در حال حاضر سطح پوشش جمع آوری و تصفیه فاضلاب در بخش شهری زیر ٧٠ درصد و در بخش روستایی ٥٩ درصد است که رقم رضایت بخشی نیست.
وزیر نیرو با بیان این که در موضوع تامین و توجه به آب شرب در حال سبقت از کشورهای پیشرفته هستیم، گفت: فرزندان ما باید از شوق خدمت و از شوق اجرای طرح ها در کشور به خود ببالند.
وی همچنین با اشاره به خدمت کارکنان در بحث آبرسانی با وجود تاخیر در حقوق، اظهار امیدواری کرد: به زودی با در نظر گرفتن بودجه مورد نیاز در این خصوص، حقوق عقب مانده کارکنان تامین شود.
٧١٤٨/6002/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.