معاون سیاسی اجتماعی استاندارخوزستان گفت: با توجه به قول های برنامه و بودجه، امسال توجه ویژه تری از سوی دولت به موضوعات فرهنگی اجتماعی از جمله حوزه زنان می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علی حسین حسین زاده امروز چهارشنبه در جلسه کارگروه بانوان و خانواده اظهار کرد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی کمتر اعتبارات تخصیص داده می شود. اگر طرح ارائه شود قطعا اعتبارات به بخش بانوان تعلق می گیرد.

وی با بیان اینکه در کشور به دلیل برخی مشکلات، نگاه به حوزه فرهنگ نگاه ضعیفی است و علت دیگر نیز عملکرد ضعیف ما بوده است تصریح کرد: با وجود تلاش های بسیار در کشور، در طول دهه های گذشته درصد موفقیت ریشه کن کردن بی سوادی پایین بوده، زیرا ما در گذشته به این حوزه هیئتی نگاه می کردیم.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان افزود: از نظر آموزه های دینی فرمایش های بسیاری درباره باسوادی وجود دارد؛ بنابراین شایسته نیست که در برخی شهرستان ها با نرخ 30 درصدی بی سوادی زنان روبرو باشیم.

حسین زاده بیان کرد: میانگین 8 درصد بین سنین 10 تا 50 ساله، با توجه به سن امید به زندگی (بالای 70 درصد) زیبنده کشور ما نیست. نرخ بی سوادی بانوان در کشور بیش از مردان است و برخی شهرهای خوزستان نرخ بی سواید بالایی در بین زنان دارند؛ برای کاهش نرخ بی سوادی در شهرهای بالای 10 درصد در طول سال جاری کمک و برای کاهش این نرخ تمهیداتی بیندیشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.