به گزارش ایرنا محمدرضا شمسایی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از فاز دوم نیروگاه برقابی مارون و سد تنظمی آریوبرزن بهبهان اظهار کرد: نیروگاه 150 مگاواتی مارون مشتمل بر 2 واحد 75 مگاواتی است که یک واحد آن در سال 83 افتتاح شد.
وی افزود: واحد دوم این نیروگاه روز پنجشنبه با حضور اردکانیان وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید که در مجموع احداث آن به همراه سد تنظیمی آریو برزن با احتساب قیمت‌های روز بیش از 220 میلیارد تومان برای جمهوری اسلامی هزینه در پی داشته است.
مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان به سد انحرافی شهدا در 6 کیلومتری پایین دست رودخانه مارون اشاره کرد و گفت: همراه با این سدها، 14 هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی احداث شده است که تمامی این پروژه‌ها طی 25 سال انجام شده و مجموع اعتبارات آن‌ها با احتساب قیمت‌های امروز بیش از 17 هزار میلیارد ریال است.
وی اظهار کرد: با توجه به سطح حدود 55 هکتاری مخزن سد تنظیمی آریوبرزن، برای گردشگری نیز منطقه‌ای بسیار مناسب است و امیدواریم بخش خصوصی با ورود و سرمایه‌ گذاری خود به این منطقه رونق بیشتری داده و موجبات اشتغال جوانان را ایجاد کند.
شمسایی بیان کرد: اکنون به رغم وجود نیروهای متخصص و جوان در بهبهان، متاسفانه آمار بیکاری در این منطقه بالا است و انتظار می رود به زودی با رونق این منطقه بستر مناسب برای به کار گیری این نیروهای جوان ایجاد شود.
7152/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.