رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر آبادان گفت: شهردار آبادان پس از 6 ماه هنوز یک خیابان را آسفالت نکرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آبادان، این شهر بین‌المللی است و در منطقه آزاد اروند قرار دارد ولی هنوز آنگونه که باید اتفاقات چشمگیری در این شهر رخ نداده است. به ویژه اینکه ساکنان مناطق محروم همچنان چشم انتظار اقدامات شهرداری آبادان هستند. همین چالش‌ها ما را بر آن داشت تا با حمید کوراوند، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر آبادان گفت‌وگویی صمیمانه انجام دهیم.

س. عملکرد شهردار آبادان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

ج. من فکر می‌کنم بهترین و عادل‌ترین مرجعی که می‌تواند در مورد عملکرد مسئولان و از جمله شهردار قضاوت کند، شهروندان هستند و آن چیزی که ما از مردم می‌شنویم، مردم ناراضی هستند. خود ما نیز به عنوان اعضای شورای اسلامی شهر از وضعیت موجود ناراضی هستیم و من در نخستین جلسه شورا پس از عید نوروز این موضوع را اعلام کردم. نه اینکه عملکرد شهردار خوب نبوده بلکه عملکرد شورا هم خوب نبوده به هر حال برخی از اعضای شورا نیز قدرت تشخیص درست ندارند در حالی که یک نماینده باید بتواند خوب تشخیص بدهد، خوب انتخاب کند و خوب تصمیم بگیرد. زیرا تشخیص و تصمیم او بر همه افراد و شهر تاثیر گذار است.

س. نارضایتی شما و مردم بیشتر در چه زمینه‌هایی است؟

ج. به جرات می‌توان گفت در همه زمینه‌ها؛ شهر هنوز از زباله و نخاله پر شده است. کوچه‌ها و خیابان‌های شهر هر روز خراب‌تر می‌شوند و پر از چاله و چوله هستند. ساخت و سازها هنوز بی‌برنامه است و هرکس هر جور که دوست دارد ساختمانش را می‌سازد، بدون رعایت حد سقف و کف. شهردار آبادان پس از 6  ماه هنوز یک خیابان را آسفالت نکرده است. هنوز در بخش سرمایه‌گذاری یک کار اساسی انجام نداده است، بیشتر کوچه‌ها و خیابان‌های آبادان بدون تابلو و اسم هستند. هنوز در ورودی یک کوچه و یا خیابان یک تابلو نصب نشده است. حقوق پرسنل فقط پایه که آن نیز با تاخیر انجام می‌شود. موضوع 4 درصدی‌ها هنوز به نتیجه نرسیده است. ساماندهی بازارچه‌ها به ویژه بازار آماده لین 7 هنوز تحویل بازاریان داده نشده است. بازار میوه ایستگاه 5 ذوالفقاری و ایستگاه ۷ کوی قدس و... هنوز وضعیت نابسامان دارد. کارخانه آسفالت هنوز  تعمیر نشده است و حسین حمیدپور«شهردار آبادان» وقتی چند سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی کارخانه آسفالت آمده بودند، از آنها استقبال نکرد.

اصلا شهر انگار مرده است و این موضوع را ما بارها به حمیدپور اعلام کردیم اما نتیجه‌ای نداشته است.

س. نظر شما در مورد نقل و انتقال‌های اخیر و به طور کل انتصابات شهردار چیست؟

ج. من همیشه گفته‌ام انتخاب و انتصاب مدیران حق شهردار و هر مدیر دیگری است. من هم هرگز به این بحث ورود نکرده و نمی‌کنم زیرا اگر به شهردار مدیر تحمیل شود دیگر نمیتوان از شهردار انتظار کار داشت و شهردار و هر مدیر دیگری باید در این خصوص دستشان باز باشد تا بتوانند تیمشان را خودشان بچینند اما این موضوع یک نکته مهم و اساسی دارد و آن اینکه واقعا شهردار استقلال عمل داشته باشد و نه اینکه از برخی بصورت ویژه حرف شنوی داشته باشد و فقط در راستای اهداف شخصی و یا گروهی آنها حرکت کند. در این صورت دیگر ورود نکردن و یا سکوت من و هر عضوی از شورا نه تنها شایسته نیست بلکه خیانت هم هست. متاسفانه برخی افراد بیرون از شورا نفوذ زیادی بر تصمیم گیری‌های شهردار دارند؛ حال مستقیم یا به وسیله برخی اعضا شورا. اما در کل آقای حمیدپور دیگر بهانه‌ای برای کار نکردن ندارد چون تمام مدیران انتخاب خود او هستند و از نظر من اگر نتواند ظرف 40 روز آینده تغییر محسوس در شهر ایجاد کند باید منتظر هر اتفاقی از سوی شورا باشد.

س. آیا چند دستگی در شورا وجود دارد؟

ج. بنده از روز نخست شروع بکار این شورا گفتم که یک تعهد را به مردم داده‌ام و تا آخر سر تعهد خود هستم و هیچ تعهد دیگری برای خودم به وجود نخواهم آورد جز همان تعهدی که به مردم دادم و کار درست از طرف هر کس یا گروهی باشد را تایید و نادرست را بنا به تشخیصم از سوی فرد و گروهی باشد تائید نمی‌کنم. متاسفانه برخی برای خودشان تعهد نامیمونی روی تعهدی که به مردم دادند به وجود آورده‌اند؛ اینکه گروهی قسم بخورند که همیشه باهم باشند این گناهی بزرگ و نابخشودنی است زیرا اگر چنین باشد پس تعهد اصلی به وعده‌های انتخاباتی چه می‌شود؟ پس سوگندنامه چه می‌شود؟ اعضای محترم شورای اسلامی شهر افراد دلسوزی هستند اما باید بدانند چه کار می‌کنند. این روند و باندبازی همان روندی است که شوراهای پیشین را نیز ناکارآمد کرد البته باید از برخی دیگر از اعضای شورای شهر که عاقلانه کار می‌کنند تشکر کنم.

من همیشه اعتقاد دارم که مردم خوب می‌فهمند و به وقتش قضاوت خواهند کرد.

س. نظر شما در خصوص پروژهای عمرانی در حال اجرا و شروع چیست؟

ج. کارهای خوب و با کیفیتی در حال اجرا و شروع است. پروژه فاز ۳ و چهار امیرآباد با کیفیت در حال اجراست و پروژه ذوالفقاری، علوانیه و شطیط به زودی آغاز می‌شود که در این خصوص به صورت ویژه از شهردار تشکر می‌کنم. اما وی باید بداند ورودی‌های شهر، امیری، احمدآباد، سده و جمشید آباد، کوی قدس و بهار که رها شده‌اند آبروی آبادان هستند که میهمانان و مسافران آبادان با این مناطق به عنوان مراکز شهر قضاوت می‌کنند و نباید اینگونه رها شوند.

س. انتظار شما از شهروندان چیست؟

ج. ما در بحث نظافت و بهداشت عمومی شهر از مردم انتظار همکاری بیشتری داریم. برخی رفتارها شایسته نام آبادان و آبادانی نیست. مثلا فردی جلوی درب خانه یا مغازه‌اش زباله‌های خود را بر روی زمین ریخته و بعد هم به جای جمع کردن آن، عکس این اقدام ناپسند را در فضای مجازی منتشر می‌کند و می‌گوید این چه شهری است؟! تازه ادعا دارد که دلسوز شهر  هم هست.

من نمیخواهم کم کاری مسئولان و نهاد‌های خدماتی را کتمان کنم اما خود مردم هم باید کمک کنند و تصمیم بگیرند که می‌خواهند در یک شهر تمیز زندگی کنند و یا در یک محله پر از زباله؟ گر چه ما نیز در این زمینه برنامه‌های فرهنگی زیادی داریم. به عنوان مثال از بچه‌های تئاتر درخواست کردیم در این زمینه کار کنند و در مناطق مختلف شهر برنامه‌هایی در زمینه فرهنگسازی اجرا کنند که زمینه این کار را شهردار و معاونت فرهنگی شهرداری باید فراهم کنند و بدون شک بی نتیجه نخواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.