به گزارش ایرنا خیراله خادمی شامگاه پنج شنبه در نشست شورای برنامه ریزی توسعه استان در استانداری خوزستان
با اشاره به اینکه وضعیت حمل و نقل جاده ای استان با شرایط جاده ای آن هماهنگ نیست گفت: اگرچه توسعه زیرساخت های جاده ای در حوزه وزارت راه و شهرسازی است اما این امر به تصویب طرح ها در هیات دولت و توجه ویژه نمایندگان مجلس نیاز دارد.
وی افزود: در کریدور تکمیل جاده شمال – جنوب- غرب برخی محورهای خوزستان از جمله بندرامام خمینی(ره) دیده شده است و در کریدور دیگری نیز توسعه سواحل کشور از شلمچه تا سیستان و بلوچستان درنظر گرفته شده است.

**نیاز متروی اهواز به کمک های دولت
شهردار اهواز نیز در این نشست در خصوص متروی اهواز گفت: در 12 سال گذشته حدود 6هزار میلیارد ریال اعتبار به متروی اهواز اختصاص یافته است.
وی گفت: اگر دولت پنج هزار و 840 میلیارد ریال دیگر برای آن در نظر گیرد فاز نخست آن ظرف 20 ماه آینده به بهره برداری می رسد.
منصور کتانباف با اشاره به مساحت 73هزار هکتاری طرح کمربند سبز افزود: الزام دستگاه ها به اجرای کمربند سبز برای مبارزه با آلودگی و ریزگردها یکی دیگر از اولویت هایه کلانشهر اهواز است.
وی تصریح کرد: روزانه بیش از یک میلیون بشکه نفت از شهر اهواز استخراج می شود اما سهم مردم شهر از این نعمت تنها دردسرها و آلایندگی های آنست.
بنابراین گزارش، اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی امروز با حضور در کلانشهر اهواز از نزدیک با مشکلات این شهر از جمله وضعیت جاده ها، زیرساخت های عمرانی و حاشیه نشینی آشنا شدند.
9887/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.