به گزارش ایرنا سرتیپ پاسدار حسن شاهوار پور پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز باگرامیداشت به روز پاسدار اظهار کرد : پاسداران، جانبازان، ایثارگران و مدافعان حرم در دفاع از ولایت و این نظام اسلامی همواره ایستادگی کرده و مقاومت می کنند که جا دارد این ایام را به پاسداران گرامی و دلاور مردان رشید اسلام تبریک بگوییم.
وی افزود: سپاه یکی از سرمایه های عظیم نظام و داعیه دار دفاع از انقلاب است و در طول 40 سال در حوادث مختلف توانسته در مقابله با دشمنان همچنان محکم و استوار و درمیدان مسیر خود را ادامه دهد.
سرتیپ شاهوار پور اظهار کرد: همچنین توسعه سپاه در سراسر کشور و تشکیل سپاه شهرستان ها رویکرد دوم سپاه پاسداران بود که به‌عنوان مهمترین موضوع در سازماندهی نیروهای خود و بسیج مردمی مطرح بود.
وی تصریح کرد: از همان ابتدای پیروزی انقلاب دشمنان قصد داشتند در کردستان حکومت خودمختاری را شکل دهند و برای سرنگونی انقلاب فعالیت کنند اما سپاه وارد صحنه شد و پاسداران رشید اسلام مظلومانه به دست گروهک های جنایتکار به شهادت رسیدند اما اجازه ندادند دشمن به هدف خود برسد.
وی ادامه داد: سپاه درکنار ماموریت های سخت خود ماموریت مقابله نرم با تفکرات آن دوران را نیز بر عهده داشت که این تفکرات بیشتر در دانشگاه ها توسط عوامل ضد انقلاب و خودفروخته و با تفکر کمونیستی وجود داشت.
سرتیپ شاهوار پور گفت: سپاه به عنوان ستون اصلی و نیروی مسلح در کنار برادران دلاور ارتش عصای دست رهبر کبیر انقلاب بوده و در یک مبارزه جانانه علیه تفکرات کمونیستی و فرقه های منحرف مانند گروه فرقان ایستادگی کرد.
وی بیان کرد: ماموریت اصلی سپاه در آن دوران مقابله با پسمانده های رژیم پهلوی بود که در بخشی از بدنه ارتش و در ادارات و سازمان‌ها حضور داشتند و تلاش می کردند انقلاب را ناموفق جلوه دهند.
وی گفت: همچنین سازماندهی سازمان اطلاعات منسجم برای ایجاد چتر اشراف اطلاعاتی بر کشور از دیگر اقدامات مهم سپاه بود که پیش از این وجود نداشت و در این بخش نیز افتخارات زیادی به دست آمد.
وی گفت: مقابله با اقدامات تروریستی و چرخه جدیدی که در فرایند ضد انقلاب قرار گرفته بود مانند ترور شخصیت های تراز اول و نخبگان کشور با اشراف اطلاعاتی سپاه تا اندازه زیادی مهار شد .
سرتیپ شاهوار پور تصریح کرد: ورود به جنگ برای دفاع از مرزهای ایران در پنج استان به صورت مستقیم، دیگر میدان سختی بود که سپاه وارد آن شد اما در این عرصه نیز در کنار برادران ارتش و بسیج مردمی درس جنگ را آموخت.
وی بیان کرد: سپاه آموزش جنگ سخت را ندیده بود اما در روال جنگ به تجربه های گرانبهایی دست پیدا کرد که تاکنون از این تجربیات در دفاع از ارزش های نظام و انقلاب استفاده می کند.
وی گفت: سازماندهی بسیج مردمی از دیگر اقدامات سپاه بود که تاثیر بسزایی در پیروزی های مختلف در دوران دفاع مقدس داشت و دشمن را زمین‌گیر کرد، یکی دیگر از اقدامات عملیاتی و تاکتیکی سپاه در دوران دفاع مقدس انعطاف در عملیات مختلف بود که بر اساس شرایط و موقعیت ها صورت می‌گرفت.
وی گفت: مقابله با هواپیما ربایی نیز از ماموریت های سنگین سپاه بود که در این عرصه نیز به خوبی توانستیم پس از پیروزی انقلاب اسلامی و بخصوص در دوران دفاع مقدس دشمن را مهار کنیم.
سرتیپ شاهوار پور تلاش برای دسترسی به فناوری مدرن را یکی دیگر از عرصه های جهاد سپاه عنوان کرد و افزود: یکی از ضعف های بزرگ ما در جنگ این بود که مجهز به موشک زمین به زمین نبودیم و زمانی که برخی از شهرهای های ایران مورد هدف قرار می‌گرفت، توان پاسخگویی نداشتیم.
وی ادامه داد: سپاه در این سال ها تلاش بسیار گسترده ای با استفاده از توان نخبگانی نظیر شهید تهرانی مقدم در این عرصه داشت که به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کرد و اکنون یکی از قدرت‌های موشکی منطقه است.
سرتیپ شاهوار پور گفت: امروز سپاه به عنوان یک قدرت منطقه ای در دفاع موشکی است و اگر تهدیدی متوجه کشور بشود با تمام توان موشکی و نظامی خود با این تهدیدها مقابله می‌کند.
وی گفت: سپاه خود را به‌عنوان سرباز میدان دفاع از ولایت می داند اما دشمنان در فضای مجازی به صورت مستمر به شدت تلاش دارند سپاه را تخریب کنند.
وی ادامه داد: تدبیر رهبر معظم انقلاب این بود که ما در جبهه مقاومت حضور پیدا کرده و تجربیات خود را در اختیار آن‌ها قرار دهیم که سپاه با محوریت سپاه قدس و فرماندهی سردار قاسم سلیمانی وارد میدان شد اما این اقدامات دشمن را نگران‌ کرد
/6002/7152
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.