به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحسن شفیعی عصر جمعه در بیست و یکمین جشن ازدواج دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز ازدواج را هدیه ای الهی برشمرد و گفت: ازدواج هدیه ای از سوی خداوند است و به همان میزان باید این هدیه ارزشمند را قدر بدانیم.
وی تصریح کرد: بخش عمده ای از پرونده های اختلافات خانوادگی در محاکم قضایی به دلیل بهانه های تلخ و ناراحت کننده در میان زوج هاست.
حجت الاسلام شفیعی اظهار کرد: بسیاری از انسان ها اگرچه با مشکلاتی در زندگی مشترک مواجه هستند اما هیچگاه به این موهبت الهی پشت نکرده و با سختی های زندگی دست و پنجه نرم می کنند و در جهت اصلاح آن گام بر می دارند.
وی ادامه داد: همواره در بیشتر برنامه های ازدواج دانشجویی و جوانان این مورد را توصیه می کنیم که اگر بنا به دیدن نقص و نقاط ضعف باشد به غیر از خداوند متعال و معصومان، هیچ انسان دیگری بی نقص و عیب نیست.
رئیس دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان گفت:ایراد و خرده گیری را باید کنار گذاشت و مثبت اندیشی و خوش بینی را سر لوحه زندگی خود قرار داد چرا که دید خوب به تحکیم خانواده کمک می کند.
وی ادامه داد: در حال حاضر فضای مجازی و عملکرد رسانه ای به گونه ای شده که ما از ترس این فضا با احتیاط حرف می زنیم وعمل می کنیم چرا که به عواقب حرف های خود می اندیشیم.
حجت الاسلام شفیعی گفت: اکنون با دنیای جدیدی مواجه هستیم و خانواده ها بیش از فضای حقیقی وقت خود را صرف فضای مجازی می کنند.
وی بیان کرد: اساس کار در زندگی همسری و رکن اصلی در پیوند زوج ها، مساله اعتماد بوده که از هم باوری و هم پذیری ایجاد می شود و باید از هر چیزی که این اعتماد را خدشه دار می کند، پرهیز کرد.
وی ادامه داد: بخش عمده ای از وقت ما به رغم این که از نظر فیزیکی در کنار یکدیگر هستیم، صرف فضای مجازی می شود و شاید فاصله جسم ها را زیاد نکند اما بی شک فاصله روح و روان زوج ها را از هم زیاد می کند.
حجت الاسلام شفیعی تاکید بر مدیریت صحیح فضای مجازی گفت: سهم فضای مجازی در زندگی 2 نفره باید مشخص شود و نباید به تدریج شخص سوم (فضای مجازی ) جای شخص دوم را در زندگی اشغال کند.
وی افزود: امروزه فضای مجازی به گونه ای است که اگر مدیریت نشود او زندگی ما را مدیریت می کند که این نوع مدیریت، مدیریت کارآمد و شایسته ای در روابط اجتماعی نیست چرا که باعث توسعه اعتماد نشده و مهربانی را تحکیم نمی کند.
رئیس دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان گفت: هرچیزی که این هدیه الهی را بی رونق کند باید از آن پرهیز کرد در غیر این صورت زنگ خطر زندگی زوج ها به صدا در می آید.
وی گفت: بی اعتمادی موریانه ای است که از لحظه آغاز فعالیت دیده نمی شود و تنها زمان فروریختن و فروپاشی بنیان خانواده ظاهر می شود.
حجت الاسلام شفیعی با بیان این که اعتماد باید اصلی ترین واگویه بین همسران باشد گفت: اعتماد یعنی هیچ شخص سومی چه فضای مجازی و چه سایر مواردی که به این اعتماد آسیب وارد می کند، در میان نباشد.
بیست و یکمین جشن ازدواج دانشجویی روز جمعه در دانشگاه علوم پزشکی اهواز با حضور 110 زوج دانشجو و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.
7152/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.