به گزارش ایرنا علی حسین حسین زاده شنبه در نشست هماهنگ سازی سیاست های خوزستان در سرسرای استانداری در اهواز با بیان اینکه مکتوب سازی تجربیات و خاطرات دوران دفاع مقدس باید با همکاری اهل علم و هنر انجام شود، افزود: فعالیت در این حوزه بسیار ضعیف است.
وی گفت: در مکتوب سازی تاریخ شفاهی فداکاری ها و ایثارگری های مردم و نظام در دوران هشت سال دفاع مقدس غفلت شده است.
معاون سیاسی، اجتماعی استاندارخوزستان افزود: برای ثبت و مکتوب سازی تاریخ شفاهی جنگ تحمیلی به همکاری فرمانداران نیاز است و این مهم می تواند الگوی سایر استان ها باشد.
حسین زاده ادامه داد: موضوع ایجاد یادمان در برخی شهرستان های خوزستان که یادمان دفاع مقدس وجود ندارد باید به صورت جدی پیگیری شود.
مدیر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان نیز گفت: مقرر شده امسال نقش نیروهای مسلح در دفاع مقدس، نقش مردم و اصناف و نقش دولت در دوران جنگ تحمیلی گردآوری شود که در این مسیر به کمک فرمانداران نیاز است.
سردار محمد علیپور بیان کرد: به زودی نمایشگاهی از نقش استان ها در دوران دفاع مقدس در تهران برپا می شود که باید به گونه ای کار شود که جایگاه خوزستان در دوران دفاع مقدس به خوبی در این نمایشگاه معرفی شود.
وی گفت: در تمامی شهرستان های استان به ریاست فرمانداری ها شورای هماهنگی برای گردآوری اطلاعات و خاطرات دوران دفاع مقدس برگزار شود تا تمامی این اطلاعات به صورت مکتوب گردآوری شود.
مدیر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان بیان کرد: خوزستان نقش کلیدی در دوران دفاع مقدس داشته و باید این جایگاه هر چه بهتر تبیین شود.
سردار علیپور افزود: باغ موزه ای در خوزستان در دست ساخت است که این باغ موزه می تواند محلی برای بازدید کاروان های راهیان نور باشد.
به گزارش ایرنا این نشست بدون حضور خبرنگاران ادامه یافت.
در خوزستان 106 نقطه به عنوان یادمان شهدا گمنام و 23 یادمان عملیاتی دوران دفاع مقدس وجود دارد.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.