مجتبی طحان یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد : درپی بارندگی های شدید 2 روز گذشته در استان به 52 خانوار متشکل از 220 نفر امدادرسانی شد.
وی گفت: شهرستان های آسیب دیده از بارندگی در استان شامل رامهرمز، مسجدسلیمان، باغملک، گتوند، لالی، هفتکل و اندیکا است.
طحان با اشاره به مناطقی که به دلیل بارندگی شدید و توفان به آن ها امدادرسانی شد بیان کرد: در شهرستان مسجدسلیمان به پنج خانوار، به منطقه گل گیر، در منطقه باغملک به 32 خانوار، به منطقه سرگچ و پیرموسی باغملک، در لالی به هفت خانوار عشایر کوچ رو، در رامهرمزبه سه خانوار و در هفتکل به پنج خانوار امداد رسانی شد.
رئیس روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان همچنین به ارائه کمک های غذایی به عشایرنشینان منطقه صالح شهر شهرستان گتوند به دلیل خسارتی که بر اثر بارندگی دیده بودند خبر داد.
وی گفت: همچنین به دلیل وقوع 2 مورد تند باد در 2 روز گذشته در محور چلو - تاراز شهرستان اندیکا 145 نفر در پایگاه امداد و نجات تاراز اسکان اضطراری شدند.
طحان عنوان کرد: همچنین در 2 روز گذشته 15 گردشگر در منطقه گندمکار بخش صیدون باغملک مفقود شدند که با کمک امدادگران هلال احمر در سلامت کامل پیدا شدند.
رییس روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان درادامه اضافه کرد: همچنین توسط عوامل جمعیت هلال احمر باغملک چهار خودرو با 16 سرنشین گرفتار در سیلاب در منطقه منگار این شهرستان رهاسازی شدند.
وی گفت: از جمله اقلام و کمک های توزیع شده در بین آسیب دیدگان شامل 18 دستگاه پتو، 150 تخته موکت، ظروف،وسایل گرمایشی، مواد غذایی از جمله کنسروجات بوده است.
وی افزود: 16 تیم امداد و نجات، 69 نفر نجاتگر، 8 دستگاه آمبولانس، 2 دستگاه خودروی نجات و 6 دستگاه خودروی پشتیبانی به مناطق آسیب دیده از بارش شدید باران در استان اعزام شده اند.
در 2 روز گذشته بارندگی شدید به همراه تند باد مشکلاتی را برای مردم استان ایجاد کرد وبرخی مناطق استان دچار آبگرفتگی و سیلاب شدند.
بارندگی به همراه تندباد باعث وارد کردن خسارت بیش از چهار میلیارد ریالی به شبکه برق اهواز و آسیب وارد کردن به برخی مناطق عشایر نشین استان شد.
طبق اعلام اداره کل هواشناسی خوزستان شهرستان باغملک با 57 میلیمتر در این مدت بیشترین میزان بارش را داشته است و از فردا دوشنبه سامانه جدید بارش وارد استان خواهد شد.
7158/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.