استاندار خوزستان در دیدار صمیمانه با جمعی از مردم شهرستان لالی، مهمترین اقدامات و برنامه های دولت برای توسعه و بهبود زیرساخت های شهرستان لالی را تشریح کرد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در دیدار با مردم شهرستان لالی با تبریک عید مبعث گفت: این چندمین بار است که در این مسؤلیت توفیق داشتم در جمع مردم غیور و شریف شهرستان لالی حضور پیدا کنم. مردمی مهربان، جوانمرد، ساده و بی آلایش که دیدار آن ها برای انسان روحیه بخش است.

استاندار خوزستان یادآور شد: در دوره‌ای که ۱۵ سال پیش معاون سیاسی امنیتی استانداری خوزستان بودم برای ارتقای لالی از بخش به شهرستان به صورت ویژه پیگیر بودیم، که خوشبختانه این کار انجام شد و در طول این سال ها لالی نسبت به گذشته توسعه پیدا کرده است.

شریعتی ادامه داد: با این وجود توسعه در لالی آنچنان که مورد انتظار بوده انجام نشده است؛ اما اقدامات و پیگیری ها برای بهبود وضعیت ادامه دارد.

استاندار خوزستان با اشاره به ظرفیت شهرستان لالی در بخش گردشگری گفت: در تعطیلات نوروز امسال حدود ۳۵۰ هزار نفر از این شهرستان بازدید کردند که نشان دهنده پتانسیل بالای این منطقه است و ما نباید این قابلیت ها و جاذبه ها که می تواند منجر به توسعه اشتغال شود را از نظر دور نگه داریم.

شریعتی ادامه داد: در همین راستا طرح کمپ گردشگری در سفر گذشته من به این شهرستان مطرح شد، که دستور دادم سازمان میراث فرهنگی آن را اجرا نماید که کارهای مقدماتی آن انجام شده و هم اکنون اخذ مجوز از سازمان آب و برق خوزستان در دست اقدام است و انشاالله در سال 97 این طرح اجرایی خواهد شد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در طول این سال ها برای موضوع آب شرب در لالی اقدام خاصی انجام نشده است عنوان کرد: امسال باید مبلغ ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای حفر ۴ حلقه چاه آب در لالی هزینه کنیم که دو حلقه انجام شده و به زودی دو حلقه دیگر هم انجام خواهد شد و از این چاه ها آب بسیار با کیفیت برای شهرستان لالی منتقل خواهد شد که با انجام این طرح آب شرب لالی برای افق بیست سال آینده به صورت کامل تامین خواهد شد.

وی افزود: همچنین دو حلقه چاه دیگر هم ویژه عشایر حفر می‌شود که این کار با هماهنگی و توسط اداره امور عشایر و آبفا روستایی انجام خواهد شد.

شریعتی در مورد بخش کشاورزی در شهرستان لالی توضیح داد: در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری ابتدا مناطق شمال خوزستان در آن دیده نشده بود که خوشبختانه با پیگیری های نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین سردار سرافراز اسلام محسن رضایی حدود ۵۲ هزار هکتار ویژه مناطق شمال خوزستان در این طرح گنجانده شد که حدود ۵ هزار و ۱۰۰ هکتار از آن برای شهرستان لالی منظور شده است.

شریعتی در خصوص مسئله آب سد تاراز لالی تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری هایی که داشتیم همچنین تلاش های مسئولان سازمان آب و برق خوزستان موفق شدیم مجوز تخصیص آب به میزان ۳۰ میلیون مترمکعب برای سد تاراز لالی را از وزارت نیرو اخذ کنیم همچنین توانستیم موافقت اختصاص مبلغ 20 میلیارد تومان اعتبار برای این سد را کسب نماییم.

وی در مورد برنامه دولت در بخش جاده و راهسازی در لالی بیان کرد: خوشبختانه با پیگیری های فراوان و طاقت فرسا اعتبار احداث جاده الیگودرز به دره کائد و احمد فداله و پس از آن امتداد آن به لالی و مسجدسلیمان در بودجه امسال تثبیت شد و امیدواریم به زودی اجرایی شود. همچنین چهار خطه کردن سه راهی لالی به مسجدسلیمان را در برنامه داریم که در گام نخست پنج کیلومتر اجرا می شود و به تدریج کل مسیر چهارخطه خواهد شد.

استاندار خوزستان در مورد خدمات در بخش روستایی برای شهرستان لالی اظهار کرد: دهیاران با هماهنگی مدیر کل امور روستایی استانداری و همچنین بنیاد مسکن میتوانند مراجعه داشته باشند و تفاهم نامه برای آسفالت و بهسازی روستایی منعقد نمایند تا این کار در روستاها انجام شود.

شریعتی در مورد مسئله اینترنت در لالی توضیح داد: بر اساس گفته مسوولان طی دو هفته آینده و نهایتا تا خرداد ماه اینترنت قسمت شمال خوزستان به صورت سوآپ تحت پوشش قرار می گیرد.

استاندار خوزستان در پایان عنوان کرد: در اعتبارات بحران 3 میلیارد و 500 میلیون تومان برای لالی اختصاص داده شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.