سیدناصر موسوی نژاد یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مناطق کم برخودار مانند عین2، حصیرآباد، ملاشیه و کوی علوی کیفیت آب شرب به دلیل تلاقی آب و فاضلاب بسیار پایین تر از میزان استاندارد است و حتی آب شرب برای وضو گرفتن هم مناسب نیست.
وی با تاکید بر به خطر افتادن سلامت شهروندان به علت تلاقی آب و فاضلاب در برخی نقاط شهر اهواز گفت: انتظار داریم سازمان حفاظت محیط زیست و بهداشت در این خصوص فعالانه تر عمل کنند.
موسوی نژاد خاطر نشان کرد: برای دفع آب های سطحی در برخی مناطق همچون کوی علوی کانال هایی ساخته شده است از همین رو حتی با بارش های سنگین نیز آبی در سطح خیابان جمع نخواهد شد اما حل اساسی این معضل در کل شهر نیاز به اعتبار ویژه ای دارد که شهرداری به تنهایی از عهده آن بر نمی آید.
وی با تاکید بر اینکه عزم ملی و استانی لازمه چاره اندیشی برای مشکل دفع آب های سطحی است افزود: در بحث مدیریت آب و دفع آب های سطحی با شرکت آب و فاضلاب شریک هستیم و هرکدام به طور جداگانه نمی تواند رافع کل مشکلات این حوزه باشد.
موسوی نژاد تصریح کرد: بودجه کل شهرداری برای سال جاری 16 هزار و 450 میلیارد ریال است که تنها بخش اندکی از آن به دفع آب های سطحی اختصاص یافته است از همین رو با این مبلغ نمی توان این پروژه را به اتمام رساند.
به گفته استاندار خوزستان سال گذشته سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه آب و فاضلاب اهواز تخصیص یافته و هیمن مقدار برای امسال نیز پیش بینی شده است.
بنابراین گزارش یکی از اعضای شورای اسلامی شهر اهواز در آخرین جلسه علنی این شورا اعلام کرد که در 301 نقطه اهواز تلاقی آب شرب با فاضلاب را داریم و این موضوع در دادگاه نیز مطرح شده است.
9887/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.