به گزارش ایرنا امیر سیدباقر صادقی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) این شهر با بیان اینکه امام خمینی(ره) در 29فروردین 1358با حمایت قاطع از موجودیت ارتش جمهوری اسلامی ایران، کشور را در برابر خطرات پیش رو بیمه کردند و اجازه ندادند توطئه های دشمنان و گروهک های ضدانقلاب به ثمر بنشیند افزود: ارتش هم اکنون به عنوان یک نیروی الهی در خدمت اسلام و انقلاب اسلامی است.
وی به نقش ارزنده ارتش جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تحرکات نظامی گروهک های ملحد و تجزیه طلبان متصل به آمریکا اشاره کرد و گفت:با همه نارسایی ها ، خلاء ها و کمبودها ، ارتش جمهوری اسلامی با بهره گیری از افراد مومن همچون شهیدان صیاد شیرازی ، نامجو و قرنی انسجام و سازماندهی خود را باز یافت و با وجود همه مشکلات، وارد نبردی هشت ساله شد.
فرمانده لشکر 92زرهی خوزستان با اشاره به فداکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران در هشت دفاع مقدس به ویژه شکست حصر آبادان ، نابودی کامل نیروی دریایی رژیم بعثی عراق در ماه های اول جنگ تحمیلی و حمله برق آسای 140فروند شکاری بمب افکن نیروی هوایی به مراکز نظامی و پشتیبانی رژیم بعثی به عنوان روزهای افتخارآفرین و ماندگار ارتش عنوان کرد.
وی به نقش لشکر 92 زرهی خوزستان در توقف پیشروی ماشین جنگی رژیم بعثی عراق در اوایل جنگ تحمیلی و شکستن حصر سوسنگرد اشاره و یاد و خاطره 48هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشت.
امیر صادقی به مشارکت ارتش جمهوری اسلامی ایران در طرح های عمرانی و کمک و امدادرسانی به هموطنان آسیب دیده به ویژه در مناطق سیل زده و زلزله زده اشاره کرد و افزود: هرجا از میهن اسلامی که نیاز به حضور ارتش باشد فداکارانه وارد می شویم و به ملت خدمت می کنیم.
وی به انسجام ، وحدت و هماهنگی نیروهای مسلح اشاره کرد و اظهارکرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار سایر قوای مسلح به وظایف ذاتی و انقلابی خود عمل می کند.
امیر صادقی به برنامه گرامیداشت روز ارتش در خوزستان اشاره کرد و گفت: در شهرهای اهواز و دزفول نیروهای مسلح با انجام رژه نظامی، بخشی از توانایی دفاعی و تهاجمی خود را به نمایش می گذارند.
6065/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.