فرهاد قلی نژاد روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: با پیگیری انجام شده 2 واحد صنعتی رفع آلودگی کردند و سه واحد دیگر نیز در تلاش برای رفع آلودگی هستند.
وی همچنین از صدور اخطاریه برای تعدادی دیگر از واحدهای آلاینده محیط زیست اشاره کرد و گفت:برخی واحدهای آلاینده به مراجع قضایی معرفی شدند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول همچنین به انجام یکهزار و 755 مورد آزمایش شاخص آلودگی آب و فاضلاب در آزمایشگاه محیط زیست دزفول اشاره کرد و بیان داشت:مهمترین این شاخص ها اکسیژن خواهی شیمیایی و بیوشیمیایی ، ذرات جامد در آب، مواد محلول در آب ، نیترات و فسفات آب و نیز ph آب و کدورت آب بوده است.
قلی نژاد افزود:بخشی از این پایش ها در رودخانه دز و بخشی دیگر در رودخانه های عجیروب،بالارود ،سخیری و لوره انجام شده که سنجش وضعیت رودخانه دز نسبتا مطلوب ارزیابی شد.
قلی نژاد پایش صنایع و پایش اکوسیستم های آبی برای تشخیص منابع آلاینده محیط زیست و پیگیری برای رفع آْلودگی را بسیار مهم و ضروری دانست.
وی فاضلاب را یکی از منابع آلوده کننده در دزفول معرفی کرد و بر مصرف بهینه آب تاکید کرد و افزود:زهکش ها که بخشی از آب کشاورزی از آنها برداشت می شود در حال آلوده شدن هستند ضمن اینکه عدم کارآیی مناسب تصفیه خانه فاضلاب شهری نیز در منطقه زاویه دزفول مشکل ساز شده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول به وضعیت خشکسالی در کشور نیز اشاره کرد و گفت:در 10 سال اخیر روند خشکسالی در کشور ادامه داشته و مجوزهای زیست محیطی که در این مدت تحت فشار صادر شدند وضعیت را دشوارتر کرده است که نیازمند مدیریت صحیح است.
وی بیان داشت:بیشترین ضرر خشکسالی متوجه شهرستان دزفول که اقتصادش وابسته به کشاورزی است شده و خشکسالی زیستگاه ها ، جنگل ها ،مراتع و دام منطقه را نیز تحت تاثیر قرار داده است.
منطقه شمال استان خوزستان که تامین کننده بیش از پنج میلیون محصولات کشاورزی کشور است در سال زراعی 97-96 یکی از بدترین سالها را از نظر خشکسالی سپری می کند.
7278/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.