به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحسن شفیعی شامگاه چهارشنبه در نشست با رسانه های استان خوزستان درخصوص لزوم توجه به شعار سال افزود: حمایت از کالای ایرانی یک ضرورت است که تاکنون به طور شایسته به آن پرداخته نشده اما با تاکید امسال مقام معظم رهبری این مساله به یک تکلیف تبدیل شده است.
وی موثرترین گروه در عینیت بخشی به شعار سال را نخبگان دانست و تصریح کرد: نباید در جامعه ما استفاده از کالاهای خارجی به یک فرهنگ رایج تبدیل شود. نخبگان باید با ارائه ساختاری صحیح استفاده از کالای ایرانی را ترویج دهند، مسئولین نیز باید خود در استفاده از کالای ایرانی پیشقدم باشند.
حجت الاسلام شفیعی با اشاره به نقش مهم تولیدکنندگان دراین زمینه ، خاطر نشان کرد: تولیدکنندگان داخلی باید سطح کیفی کالاهای خود را ارتقاء دهند تا رغبت مصرف کنندگان داخلی و حتی فرامرزی به استفاده از کالاها افزایش یابد.
وی افزود: برای دانشگاه و حوزه هم فرصت مغتنمی است تا مبانی اقتصاد اسلامی و پیش نیازهای حمایت از کالای ایرانی را به گفتمان عمومی تبدیل کنند.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان یادآور شد: وقتی مقام معظم رهبری چند سال متوالی مسائل اقتصادی را به عنوان شعار سال بر می گزیند نشان از اولویت بالای آن مساله دارد.
وی با اشاره به اینکه نظام سلطه به دنبال القا و اثبات ناکارآمدی نظام دینی است افزود: قطعا ایجاد هر حرکت اعتراضی را نمی توان به دشمنان نسبت داد اما به طور حتم می توان گفت که نظام سلطه از هر اعتراضی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی استقبال می کند.در دوارن تحریم ها شاهد بودیم که حتی کالاهایی همچون دارو نیز بر مردم ایران تحریم شد. طبق علوم غربی، اقتصاد به معنای تعامل با کشورهای دیگر است اما برخی کشورها تنها به فکر تامین منافع خود هستند.
وی در ادامه با اشاره به شهادت یکی دیگر از مدافعان حرم خوزستانی در سوریه گفت: خوزستان تاکنون 69 شهید مدافع حرم تقدیم اسلام کرده است؛ این شهدا نماد وحدت استان هستند.
حجت الاسلام شفیعی تصریح کرد: برخی به دنبال دامن زدن به مسائل قومیتی در استان هستند درحالی که تمام اقوام خوزستان همچون یک زنجیره واحد سال هاست که در کنار هم بدون مشکل زندگی می کنند.
9887/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.