رییس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: فلسفه تشکیل سازمان زنان و رییس دایره زنان در استان ها و سازمان های زیرمجموعه ستاد کل نیروهای مسلح به دلیل اهمیت واهتمام نظام به نقش زنان در دوران هشت سال دفاع مقدس دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مجتهد زاده در جلسه نشست مشاورین بانوان فرمانداری ها که امروز چهارشنبه در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: هنوز آقایان به نقشی که زنان در حوزه دفاع مقدس و عرصه های کشور داشته اند، با برخی عناوین ساختاری بیشتر پی می برند. بعضی زیرساخت ها به نقشی که افراد پیش می برند، کمک می کند. همه سرداران و کسانی که در دوران دفاع مقدس حضور مستقیم داشته اند، به تاثیر حضور زنان و نقش پیش برنده آنها واقف هستند.

وی با اشاره فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حضور زنان در هشت سال دفاع مقدس گفت: مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) تاکید دارند که زنان بودند که جنگ را به عنوان یک ارزش در بین خانواده ها رواج دادند و زمینه ترغیب مردم را برای حضور در جبهه ها فراهم کردند.

رییس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس افزود: فلسفه تشکیل سازمان زنان و رییس دایره زنان در استان ها و سازمان های زیرمجموعه ستاد کل نیروهای مسلح به دلیل اهمیت واهتمام نظام به نقش زنان در دوران هشت سال دفاع مقدس دارد. امام و رهبری اعتقاد داشتند که قلم و زبان قاصر از نقش زنان در دوران دفاع مقدس است.

مجتهدزاده با بیان اینکه دوران دفاع به هیچ جناح وگروهی وابسته نیست عنوان کرد: دوران هشت ساله دفاع مقدس دورانی ارزشمند بوده و خوزستان سرزمینی معطر به عطر شهد است که وقتی جوانان به مناطق جنگی آن می روند هویت پیدا می کنند. به گفته آقا باید مزه این افتخار ملی هشت ساله تا دو سه قرن حس کنیم و باید تلاش کنیم این تجربه موفق را به نسل جدید منتقل کنیم.

وی با اشاره به برنامه های خود در خوزستان خاطرنشان کرد: 50 نفر از نخبگان اجتماعی و علمی استان شناسایی و از طریق ویدیو کنفرانس 5 جلسه سه ساعته به بانوان آموزش داده می شود تا اهداف در حوزه زنان محقق شود. در فاز اول 1500 نفر به عنوان مدرس تربیت می شوند نگاه علمی را به برنامه های خود به ویژه به نسل جوان داشته باشیم تا پیشرفت کنیم.

رییس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس در خصوص اهمیت آموزش بانوان به ویژه مادران خانواده جهت صیانت از کانون خانواده و کاهش آسیب های جتماعی از این طریق گفت: سال گذشته  175 هزار طلاق و کاهش ازدواج خطر فروپاشی خانواده را گوشزد می کند که نباید نسبت به آن بی تفاوت باشیم. باید برنامه ریزی کنیم و با ارداه جمعی وهمکاری سازمان های مردم نهاد و دستگاه های دولتی برای تحکیم بنیان خانواده تلاش کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.