سیدعلی موسوی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به استخراج مشکلات صنایع تولیدی فعال، راکد و نیمه راکد در محدوده منطقه آزاد اروند افزود:کمبود سرمایه در گردش و نقدینگی مهمترین مشکل این واحدهای تولیدی است.
وی اظهار داشت:به منظور کمک به این واحدهای تولیدی علاوه بر خط اعتباری با نرخ هشت درصد از محل منابع بانکی فعال در محدوده منطقه آزاد اروند نیز اعتباری برای رفع مشکل صنایع تولیدی در نظر گرفته شده است.
موسوی گفت:این اعتبارات برای تامین سرمایه در گردش، خرید ماشین آلات صنایع ، نوسازی و ارتقاء کیفیت محصول و خرید مواد اولیه صنایع اختصاص یافته است.
وی از برنامه ریزی برای فعال سازی 15 واحد نیمه فعال و راکد در سال 97 در منطقه آزاد اروند خبر داد و اظهار داشت: حدود 40 واحد غیر فعال در شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر وجود دارد.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند افزود:تلاش می شود با جذب سرمایه گذار جدید، اعطای تسهیلات، تامین سرمایه در گردش، بازاریابی و مشارکت در تولید، صنایع راکد و غیر فعال دوباره به چرخه تولید باز گردند.
وی شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی به خصوص کشور عراق به منظور معرفی تولیدات شرکت های تولیدی منطقه آزاد اروند در سال 97 و حمایت از کالاهای تولیدی صادرات گرا را دیگر برنامه های سازمان منطقه آزاد اروند برای حمایت از تولید داخلی برشمرد.
** جذب 238 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند همچنین گفت:در سال 96 با توجه به حضور هیات های تجاری و سرمایه گذاری خارجی در منطقه و شرکت در نمایشگاه های بین المللی مختلف 238 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی و 10هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی در منطقه جذب شده است.
وی افزود: این سرمایه گذاری در بخش های مختلف انرژی، نفت، پتروشیمی، صنایع نساجی، صنایع هایتک صورت گرفته است.
به گزارش ایرنا منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی رودخانه های اروند و کارون واقع است.
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
3015/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.