به گزارش ایرنا آیت ا... محسن حیدری روز سه شنبه در آیین بزرگداشت سالگرد شهید سپهبد علی صیاد شیرازی در مسجد امیرالمومنین(ع) اهواز اظهار کرد:رشادت های بزرگ مردانی نظیر سپهبد صیاد شیرازی در سراسر ارتش سایه افکنده و به نوعی هر یک از ارتشیان بر حسب بهره و قابلیت شخصی، متاثر از آن مرد سرفراز و فرمانده غیور و مدافع اسلام، ادامه دهنده راه این شهدای والا مقام هستند.
وی افزود: میدان جنگ بین ایمان و کفر در هیچ جای جهان تعطیل نشده و همچنان در برخی از کشورها ادامه دارد و این بیانگر آن است که ما هر‌لحظه‌ در حال جنگیم.
وی گفت: جنگ بین حق و باطل تا زمانی که فتنه، انحراف، کفر و نفاق در جوامع وجود دارد، پایان نمی یابد.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اکنون نیروهای اهریمنی تمام تلاش خود را به‌ کار ‌گرفته اند که راه الهی را مسدود کرده و نگذارند انسان‌ها از راه خدا به خدا برسند.
وی ادامه داد: امام خمینی(ره) در زمان جنگ تحمیلی در واکنش به شعار رزمندگان مبنی بر' جنگ جنگ تا پیروزی' بیان داشتند که به جای این شعار باید بگوییم'جنگ جنگ تا رفع فتنه در تمام عالم' چرا که هنوز هم شاهد فتنه های گسترده علیه شیعیان و مسلمانان در سراسر جهان هستیم.
آیت ا... حیدری اظهار کرد: برخی ها بحث حضور مدافعان حرم در سوریه را اینگونه توجیه می‌کنند که ما برای امنیت ملی خود در خارج از مرزها می جنگیم که توجیه صحیحی است چرا که اگر این دفاع نبود باید درون مرزهای کشور با داعش می جنگیدیم اما باید گفت حتی اگر امنیت ملی ما نیز مورد هدف دشمن نبود بازهم باید در این میدان حضور پیدا می کردیم چرا که بحث جنگ جنگ تا رفع فتنه در تمام عالم مطرح است.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ارتش و سپاه به برکت پشتیبانی و حضور ملت همیشه در صحنه ایران، جان تازه ای گرفته و در مقابل کفر بین المللی ایستادگی کرده است.
وی همچنین اظهارکرد:سپهبد صیاد شیرازی انسان‌ برجسته ای بود که جانانه و خالصانه به دنبال پیمان الهی رفت و در ارتش در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش تعیین کننده ای داشت.
وی گفت: این شهید والا مقام در سال 1358 زمانی که شهر پاوه درآستانه سقوط بود در کنار شهید چمران نقش موثری در عملیات های متعدد داشت.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود:شخصیت شهید سپهبد صیاد شیرازی پس از عزل بنی صدر از فرماندهی کل قوا، بیشتر از گذشته در عرصه های نظامی نمایان شد و با توجه به خلوص، یکرنگی، همدلی، وحدت، اقتدار و روحیه انقلابی این شهید، اتحاد ارتش و سپاه بیشتر شد که فتوحات حاصل شده در دوران دفاع مقدس مانند شکست حصر آبادان، عملیات طریق القدس و آزادسازی بستان و عملیات بیت المقدس همگی ‌در سایه این همدلی ارتش و سپاه حاصل شد.
در این آیین جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی و نیز مسئولان محلی شرکت داشتند.
سپهبد علی صیاد شیرازی فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش، پس از 32 سال خدمت در یگان های مختلف نیروی زمینی ارتش، سال 1378 توسط اعضای گروهک منافقین در مقابل منزلش ترور و به شهادت رسید.
7152/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.