به گزارش ایرنا منصور کتانباف دوشنبه در سی و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به اینکه اهواز برای خروج از شرایط فعلی به تعریف پروژه های بسیاری نیاز دارد، افزود: بودجه امسال شهرداری اهواز،16هزار و 540 میلیارد ریال تعیین شده که بخشی از آن از طریق جذب
مشارکت ها و فروش اوراق مشارکت و بخشی هم از جلب مشارکت مسئولان تامین می شود.
وی در خصوص پروژه قطار شهری اهواز نیز گفت: امسال برای افتتاح خط یک فاز قطار شهری اهواز و براساس قانون بودجه، مجوز فروش سه هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت صادر شد اما تکمیل همین خط نیز به تزریق اعتبارات دولتی نیازمند است.
شهردار اهواز در ادامه به لزوم تقویت فرهنگ شهروندی اشاره و افزود: امسال 6 سرای محله در اهواز به بهره برداری می رسد که سه مورد آن در سه ماه نخست تکمیل و تجهیز می شود.
وی در خصوص فضای سبز شهر اهواز نیز گفت:برای تنوع در گونه های گیاهی در6 ماه دوم پارسال بیش از صد هزار نهال در مناطق مختلف شهر اهواز کاشته شد.
شهردار اهواز افزود:ممکن است تا مدت ها به مدیریت واحد شهری دست پیدا نکنیم اما برای تحقق شاخص های آن تلاش بسیاری صورت می گیرد.
وی درخصوص پروژه های عمرانی نیز افزود: برنامه ریزی شده تا در پایان سه ماه نخست امسال بخش شرقی و غربی تقاطع شهید بندر(چهارشیر) زیر بار ترافیک برود.
کتانباف با اشاره به انعقاد 26 مناقصه در حوزه خدمات شهری خاطر نشان کرد: سازمان پسماند نیز مذاکراتی با شرکت های داخلی و خارجی برای تبدیل پسماندها به مواد بازیافتی داشته که امید است هرچه سریعتر به مرحله نهایی برسد.
وی درخصوص فرصت های سرمایه گذاری در کلانشهر اهواز گفت: احداث تله کابین، ساخت هتل و فروشگاه های بزرگ، توسعه حمل و نقل عمومی و واگذاری خطوط حمل و نقلی به بخش خصوصی از جمله این فرصت ها هستند.
بنابراین گزارش، سی و سومین جلسه شورای اسلامی کلانشهر اهواز عصر امروز باحضور حجت الاسلام حسن زاده امام جمعه موقت اهواز، شهردار و اعضای شورای شهر اهواز برگزار شد.
دستور کار این جلسه شامل لایحه تعیین تکلیف پروژه جدول گذاری و پیاده رو سازی منطقه سه شهرداری، بودجه پیشنهادی سال 97 سازمان اتوبوسرانی، طرح اعضای شورای شهر برای اضافه کردن کمیسیون محیط زیست به کمیسیون های شورای شهر با اکثریت آرا به تصویب رسید و لایحه اصلاح ردیف بودجه مصوب سال 96 (دیون محل) از دستور کار خارج شد.
9887/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.