به گزارش ایرنا کیامرث حاجی زاده یکشنبه در کارگروه تشکل‌های مردم نهاد در اداره کل مدیریت بحران خوزستان اظهارکرد: انجمن‌های مردم نهاد نباید به سمت دولتی بودن سوق داده شوند چرا که ماهیت اصلی خود را از دست خواهند داد و دیگر نمی‌توان آنها را مردم نهاد نامید بلکه وامدار دولت خواهند بود و رسالت اصلی‌شان یعنی منتقد بودن را از دست می‌دهند و دیگر توان هدایت افکار عمومی را نخواهند داشت.
وی افزود: سازمان‌های مردم نهاد جایگاه و شان خودشان را حفظ کنند ضمن اینکه دولت نیز از آنها در جهت تقویت‌شان حمایت می کند.
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: دولت تلاش می کند که سازمان های مردم نهاد را در همه ابعاد تقویت کند و آمار صدور مجوز برای این سازمان‌ها در پارسال بیانگر این موضوع است.
وی ادامه داد: انجمن‌های مردم نهاد اگر در حوزه پیش‌بینی و پیشگیری در کنار دستگاه‌های دیگر ورود کنند می‌توانند بسیار اثربخش باشند.
حاجی زاده سازمان های مردم نهاد را حلقه وصلی میان مردم و دولت دانست و افزود: انتظار از تشکل‌های مردم نهاد این است که در بحران های طبیعی پیش از اینکه بحران به مرحله مقابله برسد جلوی آن را با روش پیش‌بینی و پیشگیری بگیرند تا در کنار آن به دولت نیز کمک شود.
وی ادامه داد: امسال کارگاه‌های آموزشی و همایش های علمی در جهت پیشبرد و تخصصی شدن تشکل‌های مردم نهاد برگزار خواهیم کرد.
وی به پنج بحران بزرگ خوزستان از جمله گردو غبار، خشکسالی، زلزله، سیل و آتش سوزی اشاره کرد و گفت: از نیاز‌های مهم در حوزه پیشگری از بحران‌ها، آموزش جامعه هدف یعنی مردم است و می‌توان نقش سازمان‌های مردم نهاد را در این حوزه موثرترتر دانست.
حاجی زاده افزود:برخی بحران های طبیعی تنها یک بحران طبیعی نیستند بلکه موجب ایجاد بحران‌های امنیتی و اجتماعی می‌شوند برای مثال می‌توان به مساله گرد و غبار که با سلامتی مردم سرو کار دارد یا مساله کشت نیشکر که موجب تجمع کارگران آن شد اشاره کرد.
مدیر کل مدیریت بحران خوزستان بیان کرد: در حوزه بحران بحثی به نام 'یاوران بحران' در دست انجام است که با کمک تشکل‌های مردم نهاد بهتر می‌تواند به نتیجه برسد و برای شروع این کار می توان ابتدا از مدارس و دانشگاه ها آغاز کرد.
در این نشست نمایندگان انجمن‌های مردم نهاد حوزه محیط زیست و اجتماعی نقطه نظرات خود را برای تقویت هر چه بیشتر تشکل‌های مردم نهاد به ویژه در حوزه بحران ارایه کردند.
450 تشکل مردم نهاد در خوزستان به ثبت رسیده است.
7164/6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.