به گزارش ایرنا سید نور محمدپور یکشنبه در جلسه شورای اشتغال خوزستان در استانداری خوزستان افزود: شهرستان اندیکا، حمیدیه، گتوند و لالی هیچ طرح اشتغال فراگیری به دبیرخانه این شورا ارایه نکردند و شهرستان های امیدیه، رامشیر، هفتکل، هندیجان، دشت آزادگان هرکدام با یک طرح و شهرستان کارون با چهار طرح هم عملکرد ضعیفی داشتند.
وی گفت: کل طرح های ارجاع شده به دبیرخانه کارگروه اشتغال خوزستان یکهزار و 248 طرح بوده که از این تعداد تاکنون 603 طرح مصوب شده است.
محمدپور بای بیان اینکه چهار هزار و 600 میلیارد ریال برای اجرای این طرح اختصاص یافته افزود: در این طرح که اواخر پارسال آغاز شده قابلیت ایجاد اشتغال برای چهار هزار و 797 نفر پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: 332 طرح روستایی با یکهزار و 700 میلیارد ریال اعتبار مصوب شده که برای 2هزار و 47 نفر شغل ایجاد می کند؛ 271 طرح فراگیر نیز با 2هزار و 890 میلیارد ریال نیز به تصویب رسیده که قابلیت ایجاد اشتغال برای 2هزار و 750 نفر را دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هدف از ایجاد این طرح را اشتغال فراگیر دانست و گفت: ایجاد شغل در خوزستان نیازمند توجه به زنجیره تولید و جلوگیری از تصویب طرح های تکراری است.
وی با اشاره به اینکه طبق اعلام وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، سرانه اشتغال 750 میلیون ریال است افزود: برخی طرح های اشتغال در خوزستان به اعتباری بیش از 2 برابر این رقم نیاز دارند.
بر اساس آمار رسمی، خوزستان از لحاظ بیکاری رتبه سوم را در کشور به خود اختصاص داده که در صورت توجه به سرمایه گذاری به ویژه در بخش نفت و گاز و صنایع، می تواند در زمره استان های فعال در بخش اشتغال محسوب شود.
بر پایه این گزارش در پنج سال گذشته بیش از 108 هزار شغل پایدار در خوزستان ایجاد شده که به دلیل آمار بالای بیکاری این تعداد خیلی به چشم نیامده است.
9887/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.