سرپرست آزمایشگاه های معاونت آموزش،تحقیقات و فناوری دانشکده علوم پزشکی آبادان، گفت: دانشکده علوم پزشکی آبادان موفق به خرید دستگاه پیشرفته فلوسیتومتری شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، آزادپور اظهار داشت: با حسن‌نیت مدیران و مسئولان دانشکده علوم پزشکی آبادان و با پیگیری آموزنده، طاهری، نوری و مشارکت و همکاری سازمان منطقه آزاد اروند این دستگاه خریداری شد.

وی با اشاره به تجهیز آزمایشگاه تحقیقات این دانشکده به دستگاه فلوسیتومتری BDFACScanto، افزود: امید است این اقدام که برگ زرینی به افتخارات این دانشکده افزوده است، موفقیت­‌های پژوهشی و بالینی گسترده‌ای را برای دانشکده به ارمغان بیاورد.

این مقام مسئول دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد: از خصوصیات منحصربه فرد دستگاه فلوسیتومتری BDFACScanto، که آن را متمایز می­کند، دقت و حساسیت بالا و همچنین بررسی همزمان چندین و چند مارکر موثر در تشخیص انواع سرطان‌ های خونی، لنفوم، تشخیص بیماری‌ های نقص ایمنیSCID,CVID,HIV... و به دنبال آن تشخیص قطعی­ تر انواعی از بیماری‌ها است.

وی گفت: این دستگاه تنها 2 نمونه مشابه کشوری دارد و چنین اقدام بزرگی شهرستان آبادان را قادر می‌سازد تا درصدد رفع نیاز های بالینی خود و شهرستان­ های همجوار جهت تشخیص آسان و سریع بیماران مبتلا به انواع سرطان باشد.

آزادپور عنوان کرد: خرید دستگاه یاد شده موجبات برداشته شدن هزینه ­های هنگفت رفت و آمد و اقامت در شهرهای دیگر را از دوش بیماران دردمند فراهم میآورد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.