علی خدادادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آمار نهایی طرح ملی امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: در این طرح که از 24 اسفندماه 96 آغاز و تا 15 فروردین ماه ادامه داشت به 28 هزار و 58 نفر از مسافران نوروزی خدمات حضوری و درمان سرپایی ارائه شد.
وی افزود: در 351 مأموریت عملیاتی تیم های امداد و نجات هلال احمر 163 نفر نجات یافتند و 150 نفر نیز برای تکمیل مراحل درمانی و رسیدگی بیشتر به نزدیکترین مراکز درمانی و بیماستان اعزام شدند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: 27 مصدوم سوانح رانندگی در 10 عملیات رهاسازی و 9 هزار و 713 نفر مسافر نیز اسکان داده شدند.
خدادادی با بیان اینکه در جریان حوادث رانندگی 77 مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند و 94 نفر نیز نجات یافتند، افزود: همچنین در 63 مورد مأموریت امدادی 266 فرد آسیب دیده از خدمات امدادی هلال احمر بهره مند شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: چهار هزار و 189 نفر نیز در درمانگاه های هلال احمر در یادمان های دهلاویه و فکه به صورت سرپایی درمان و 9 نفر نیز منتقل شدند.
وی گفت: یک هزار و 500 نیروی امدادی و اعضای سازمان جوانان در قالب طرح ملی امداد و نجات نوروزی و طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی به مسافران خدمات رسانی کردند.

**غرق شدن 2 نفر در ایام نوروز در خوزستان
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان در ادامه با اشاره به آمار غرق شدگان در ایام نوروز امسال در استان بیان کرد: درششم فروردین ماه امسال(در ایام تعطیلات نوروزی) 2 نفر در رودخانه کلگه باغملک خوزستان غرق شدند و جان خود را از دست دادند.
طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی هر سال در ایام نوروز توسط جمعیت هلال احمر با هدف ارایه خدمات به مسافران نوروزی و از طریق برپایی پست ها و پایگاه های امداد و نجات ثابت و سیار نوروزی در حال اجراست.
7158/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.