سیدراضی نوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی با اشاره به مشکلات جامعه کارگری این شرکت بیان داشت: پرداخت حقوق و مطالبات کارگران و امنیت شغلی آنان در کنار حمایت از بخش خصوصی برای تولید شکر و اجرای طرح های جانبی در این شرکت از جمله مواردی است که باید بررسی شود.
وی با اعلام آمادگی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی برای سفر به شوش به منظور بررسی مسایل و مشکلات جامعه کارگری این شهرستان افزود:یکی از مطالبات به حق کارگران شاغل در شرکت نیشکر هفت تپه تشکیل شورای کارگری است که باید محقق شود.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در دیدار اخیر با وزیر کار اقدام فوری برای رفع مشکلات کارگری نیشکر هفت‌تپه در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفت.
نوری با بیان اینکه شهرستان شوش یک از قطب های کارگری استان خوزستان است که رسیدگی به مشکلات آنان باید مورد توجه جدی قرار گیرد افزود:با تشریح مسایل و مشکلات جامعه کارگری شوش با وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی کمک به مجموعه کارگری این شهرستان در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفت.
وی همچنین به سفر هیاتی از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به سرپرستی یکی از معاونان وزیر در آینده نزدیک به شهرستان شوش و شرکت نیشکر هفت تپه اشاره کرد و گفت: این هیات قبل از سفر وزیر گزارشی از وضعیت جامعه کارگری شوش و نیز ظرفیت های این شهرستان تهیه می کند.
نائب رئیس مجمع نمایندگان خوزستان همچنین به تلاش صورت گرفته در شرکت نیشکر هفت تپه در زمینه راه اندازی صنایع جانبی ، تولید ام دی اف ، صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز اشاره کرد و گفت: مدیریت این شرکت در خصوص راه اندازی این واحدها باید جدول زمان بندی ارائه کند تا دستاوردهای آن برای استان خوزستان و جامعه کارگری شاغل در نیشکر هفت تپه ملموس باشد.
وی همچنین بر ادامه بهره برداری و تولید در شرکت نیشکر هفت تپه تاکید کرد و گفت: ایجاد هر گونه آشوب و ناامنی در این شرکت که روند فعالیت و بهره برداری در آنرا مختل می کند قابل قبول نبوده و نباید اجازه داد عده ای به این شرکت که معاش هزاران نفر به آن وابسته است آسیب بزنند.
نوری بیان داشت: مجموعه کارگران و مدیریت شرکت نیشکر هفت تپه باید تلاش کنند با تعامل و همکاری ضمن تامین امنیت شغلی کارکنان ، ظرفیت تولید در این شرکت را در سایر بخش ها به ویژه در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی بالا ببرند.
کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و مطالبات خود در چند ماه گذشته بارها در این شرکت دست به اعتصاب زده و تولید شکر را متوقف کردند.
کشت و صنعت هفت تپه در 15 کیلومتری شهر شوش ، قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می گذرد و طبق اصل 44 قانون اساسی اواخر سال 1394 از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.
این شرکت از زمان واگذاری به بخش خصوصی از اسفند ماه سال 1394 تاکنون شاهد تجمع های کارگری است.
تعداد نیروهای شاغل در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه خوزستان شامل کارکنان رسمی ، پیمانی ، قراردادی و پیمانکاری تا پنجهزار نفر نیز اعلام می شود.
6068/7280
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.