مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان، در چهارمین نشست خشکسالی استان گفت: برنامه اجرایی مقابله با خشکسالی و کاهش تبعات منفی آن هنوز کامل ارایه نشده در حالی که باید به زودی برنامه جامعی از آن ارایه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، کیامرث حاجی زاده در چهارمین نشست خشکسالی استان گفت: اگر وظایف دستگاه های مختلف برای مقابله با خشکسالی و اقدامات لازم به موقع و در زمان خود اجرایی نشود اثر مثبت به جای نخواهد گذاشت.

وی با تشریح عملکرد کمیته های مختلف خشکسالی در استان اظهار کرد: کمیته‌ها در گزارش دهی به استانداری در مجموع مطلوب عمل نکردند و لازم است هر چه سریعتر ساماندهی و منسجم شوند تا با یک صدا به گوش مرکز برسند.

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان بیان کرد: مشکلات آب شرب بسیاری از مناطق استان مانند مسجد سلیمان، گتوند، هندیجان و .. طی روزهای اخیر در جلساتی بررسی شد و راهکارهای لازم برای رفع مشکلات آنها داده شده است.

وی همچنین بر تعیین تکلیف و برنامه ریزی کشت تابستانه و شیلات تاکید کرد و گفت: در نشست آینده خشکسالی موضوع کشت تابستانه مشخص خواهد شد.

حاجی زاده با اشاره به این که در کشاورزی بخش دیم ۱۰۰ درصد خسارت وارد شد و برداشت صفر بود ادامه داد: خسارات کشاورزان را پیگیری می‌کنیم و تلاش می کنیم تا مثل سال های گذشته نشود.

وی افزود: پس از تامین آب شرب و نیروگاه های حرارتی، تامین حق آبه مقابله با ریزگردها و تالابها در اولویت است و تامین آب عرصه های نهال کاری شده تا کنون با همکاری سازمان آب و برق استان از کانال کوت امیر صورت می گرفت.

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان با اشاره به وضعیت آبرسانی روستای خلیفه حیدر گفت: انتظار می رود مابقی لوله های ۴۰۰ اینچ این روستا از سوی سازمان آب و برق خوزستان تامین شود.

وی با گلایه از نیروگاه های حرارتی استان گفت: همراهی نکردن نیروگاه ها یکی از گلایه هایی است که نسبت به آنها وجود دارد با توجه به این که امسال به خاطر خشکسالی نیروگاه های برق آبی با مشکل مواجه می شوند تامین برق برعهده نیروگاه های حرارتی خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.