جمال حمیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مجموع 62 هزار و 603 زائر ایرانی و 50 هزار و 386 تبعه خارجی در ایام نوروز از مرز بین المللی شلمچه تردد داشتند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 56 درصد رشد نشان می دهد.
وی شمار گذر روزانه زئران ایرانی و تبعه خارجی از این مرز را بین 6 تا هفت هزار زائر عنوان کرد و گفت: در مجموع سال گذشته 2 میلیون و 356 هزار و 992 نفر از مرز شلمچه تردد کردند که در مقایسه با سال قبل تفاوتی نداشته است.
وی شمار تردد کاروان های حج و زیارت را از مرز شلمچه روزانه حدود 23 کاروان عنوان کرد و گفت: در آستانه تعطیلات نوروز ورود و خروج کاروان های زیارتی، زائران انفرادی و اتباع خارجی برای اعزام به عتبات عالیات از مرز شلمچه افزایش یافته است.
مدیر پایانه مرزی شلمچه با بیان اینکه 24 گیت کنترل ورود و خروج پایانه مسافری در ایام نوروز فعال بود گفت: به منظور آسان سازی تردد زائران ایرانی و اتباع خارجی روزانه 30 دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران برای نقاط مختلف کشور و شهرستان خرمشهر فعالیت داشتند.
حمیدی ادامه داد: در این راستا با تمامی ادارات و ارگان های مرتبط با پایانه مرزی، هماهنگی لازم برای ارایه خدمات به زائران عتبات عالیات و اتباع خارجی، در ایام نوروز انجام شده است.
به گزارش ایرنا پایانه مسافری مرزی شلمچه با 32 گیت کنترل گذرنامه ورود و خروج با ظرفیت روزانه 100 هزار نفری به زائران خدمات رسانی می کند.
پایانه مرزی شلمچه از مبادی تردد زائران عتبات و عالیات در 15 کیلومتری میدان مقاومت شهر خرمشهر قرار دارد.
7100/7165/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.